A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMárton Anna
09:00VívásAnna Marton-Katherine Paredes
HUNPusztai Liza
11:15VívásLiza Pusztai-Michela Battiston
HUNSzűcs Luca
11:15VívásMartina Criscio-Luca Szucs
HUNKovács Richárd
12:20ÖkölvívásHarrison Garside-Richard Kovacs
HUNDósa Dániel
13:05VívásDaniel Dosa-Abdelrahman Tolba
HUNMagyarország
20:05VízilabdaMagyarország-Kanada
HUNMagyarország
21:00KézilabdaArgentína-Magyarország
NyílNyíl

Vészkikerülő berendezés a Continentaltól

Vágólapra másolva!
Több vezetősegítő rendszert láttunk már, ami akár állóra is fékezi az autót a baleset elkerüléséért, de még egyet sem, amely kikerülné az akadályt.
Vágólapra másolva!

A német Continentalt elsősorban gumigyártóként ismerjük, de most egy teljesen új dologgal rukkoltak elő. Véleményük szerint az autókban már meglévő elektromos rendszerek összehangolásával egy teljesen új irányban indulhatnak el a fejlesztések - az Emergency Steer Assist (ESA) azaz a vész kormány asszisztens az autó elektromos szervokormányának és a változtatható keménységű lengéscsillapításnak az összekötésével jött létre.

Forrás: Continental

Az ESA a vészfék asszisztens szenzorait használja és ahhoz hasonlóan a vezető által megkezdett manővert segíti azzal, hogy kiszámítja a kikerüléshez leginkább megfelelő irányt és a szervomotor teljesítményét megnövelve a jó irányba tereli az autót. Ezt kiegészítve ilyenkor felkeményíti a megfelelő lengéscsillapítókat is, így javítva az autó stabilitását.

Forrás: Continental

Próbaként egy korábbi 5-ös BMW-be építtették be a szerkezetet és negyven, illetve nyolcvan kilométer/órás sebességénél végeztek kikerülési manővereket. Egymás után több érzékenységi szinten is kipróbálták, hogy jobban látható legyen a hatása.A teszt után elmondható, hogy életképes megoldás az ESV, ami a tökéletesre fejlesztését követően várhatón a felsőbb kategóriás autókban fog megjelenni a következő négy éven belül.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!