Az Interkontinentális Rali Bajnokság jövőre ünnepli ötödik születésnapját, és mára komoly vetélytársa lett a WRC-nek, azaz a Rali Világbajnokságnak. 2011-ben a WRC-ben betiltják a kétliteres motorok használatát, így mindenki - a WTCC-hez hasonlóan - 1,6 literes turbómotorokkal indul majd, míg az IRC-ben maradnak a kétliteres szívómotorok. Így az az érdekes helyzet áll majd elő, hogy például a Ford Fiesta (képünkön) a WRC-ben turbófeltöltésű, az IRC-ben pedig szívómotorral lesz jelen.
A 2011. szeptember 9. és 11. között megrendezésre kerülő aszfaltos Mecsek-ralin végre a legjobb magyar pilóták is összemérhetik tudásukat a világ legjobbjaival. A Pécs környéki versenyen kívül új helyszín lesz az IRC-pilótáknak Korzika szigete is, bár a sportág rajongóinak nem lesz ismeretlen, hiszen korábban rendszeresen rendeztek itt rali-vb futamokat.
Jövőre 12 versenyt rendeznek meg az IRC-bajnokságban, ezek közül csak egy, a márciusi argentin futam lesz Európán kívül. A szezon az utóbbi két évhez hasonlóan Monte-Carlóban indul január 19-én, a hercegségben egyébként jubilál a ralisport, ugyanis kereken 100 éve rendezték meg az első Monte-Carlo-ralit.
A 2011-es szezon november végén, Cipruson zárul.
A 2011-es IRC-naptár:
1. Január 19-22 (Monaco): Monte-Carlo-rali (aszfalt)
2. Március 4-06 (Argentína): Rally de los Alerces (murva)
3. Március 14-16 (Spanyolország): Rally Islas Canarias Trofeo El Corte Inglés (aszfalt)
4. Május 6-8 (Franciaország): Tour de Corse (aszfalt)
5. Június 23-25 (Belgium): Geko Ypres-rali (aszfalt)
6. Július 14-16 (Portugália): Sata Rallye Açores (murva)
7. Augusztus 4-6 (Portugália): Rali Vinho Madeira (aszfalt)
8. Augusztus 26-28 (Cseh Köztársaság, Zlín): Barum-rali (aszfalt)
9. Szeptember 9-11 (Magyarország): Mecsek-rali (aszfalt / murva)
10. Szeptember 22-24 (Olaszország): Sanremo-rali (aszfalt)
11. Október 14-16 (Skócia): RACMSA Skócia-rali (murva)
12. November 3-5 (Ciprus): Ciprus-rali (aszfalt / murva)