Már számos megoldást láthattunk arra, hogy egy személyautó utastere hogyan tehető még biztonságosabbá. Kezdetben csak a frontális ütközésre voltak légzsákok, majd szép sorjában jöttek az oldallégzsákok, függönylégzsákok, térdlégzsákok.
Időközben a hagyományos első légzsákok kétfokozatú váltak, hogy kevésbé roncsolják az embereket. Nem is olyan régen már övlégzsákot is kitaláltak, de most a Ford teljesen új megoldásokat talált ki, amivel csökkenthetőek az utasokra mért erőhatások.
A Ford minden légzsáknál kisebb ötletes megoldással csökkentette az utasokra mért ütést, ezzel a légzsák kevesebb sérülést, zúzódást okoz. A vezető kormánylégzsákjába például egy kis zsinórt rejtettek el, amely a felfújódáskor a légzsák alsó felét kicsit behorpasztja. Erre azért van szükség, mert így csökken a vezető mellkasára ható erő, amely nem csak a nőknél veszélyes. A mellkasi, borda sérülések kockázata ezzel jelentősen csökken.
Itt látható működés közben is a légzsák
Emellett az első utas légzsákja is módosul: egy szelepet szereltek bele, amely az utas tömegének megfelelően csökkenti a kirobbanó légzsákban a nyomást. A kicsiknél nem enged nagy nyomást, a nehezebbeknél azonban továbbra is maximális keménységű marad. Az utas tömegét külön egy az ülésbe épített érzékelő közvetíti a légzsák felé. Ez a megoldás elsősorban azért fontos, mert csökkenthető az első ülésen utazó nagyobb gyerekekre ható erő.
Egy zsinór nem engedi, hogy alul is kifeszüljön a légzsák
Az utolsó módosítás az oldallégzsákokat érintette, itt a légzsák felső fele lett lyuggatott. Ha nagyobb, magasabb utas ül az ülésben, akkor az ütközéskor a vállával eltorlaszolja a kis lyukakon távozó levegő útját, tehát a nyomás megmarad a légzsákban. Alacsonyabb utasnál azonban a nyomás egy része itt el tud szökni, vagyis ideálisabb keménységű lesz a kis utashoz.