Solberg hősiesen állta Sordo rohamait, és tartja a második helyét. Amennyiben a spanyol vasárnap előz, elképzelhető, hogy Loeb átadja neki a győzelmet
A verseny első, murván rendezett napját Loeb nyerte, Ogier szorosan követte, a helyi hős, Sordo csak a hatodik helyre volt jó. Az ő menetelését várta mindenki szombaton, hiszen ezúttal már a jól megszokott aszfaltos gyorsaságik szerepeltek a programban, ahogy a magyar csapat is előrelépést remélt a 11. helyről. Ezúttal egyértelműen az élvezett előnyt aki előbb rajtolt, mivel sok olyan kanyar volt a pályákon, melyeket levágnak a pilóták, s felhordják a földet az útra.
Loeb alighanem jól ébredt, mert megnyerte az első, 26,5 kilométer hosszú szakaszt, ahol hiba nélkül, saját tempójában autózott. Sordo kezdett belejönni, de még csak a harmadik időre futotta erejéből, Ogier is meg tudta előzni. Többen arra panaszkodtak, hogy a pálya végére már elmelegedtek az abroncsok, pedig vigyázni kellett rájuk, hiszen még két gyorsaságit kellett velük megtenni. Villagra Focus WRC-jének a motorja kezdte megadni magát, a magas vízhőfok miatt csak lépésben ért a célba, és később fel is kellett adnia a futamot. Turán Frigyesnek - ahogy számítani lehetett rá - sokkal jobban ment aszfalton, mint murván, a hat élmenő mögött ő következett, és elkezdett egyre feljebb lépkedni összetettben is.
A következő szakasz újabb Loeb-győzelmet hozott, az alig egy másodperccel mögötte végző Sordóval együtt alaposan elverték a mezőnyt. Ogier egy visszafordítóban nekiment egy kerítésnek, a C4 WRC jobb eleje összetörött, s bár a francia - egy kerékcsere, és némi szerelés után - tovább tudott menni, negyed órával ért el rosszabb eredményt társainál, ő ezzel kiszállt a dobogós helyekért folyó csatából. Ken Block sem járt sokkal jobban, ő is leesett az útról, jó néhány percébe került, mire visszaverekedte magát a pályára. Kihasználta a lehetőséget, és hatodik időt futott Turán, ekkor már a hetedik helyen állt.
A harmadik, legrövidebb, de így is 16 kilométeres gyorsaságin Loeb mesterhármassá koronázta eddigi teljesítményét, ismét ő érte el a legjobb időt. Ogier még a sérült autóval küszködött, így a magyarok ismét szereztek egy hatodik helyezést. Az élmezőnyben a sorrend nem változott: féltávnál Loeb vezetett kényelmes előnnyel Solberg és Latvala előtt. A norvégra és a finnre egyre jobban jött fel Sordo, aki ekkor már a negyedik pozícióban volt, és alig néhány szekundummal állt közvetlen riválisai mögött. Hirvonen az ötödik helyen vesztegelt, utána Wilson, aki már jócskán le volt maradva. A fiatal britnek inkább hátrafelé kellett már tekintgetnie, mivel Turán reggel óta négy helyet javított, és hat toppilóta után rendre ő volt a legjobb.
Lelke mélyén talán Turán is csalódott volt a pénteki eredmények láttán, de immár elégedett lehet: szombaton remekül autózott
A szerviz után egy kis pályaversenyzést is láthatott a rengeteg néző: Sordo úgy nyerte a hosszú szakaszt, hogy közben utolérte a turbóhiba miatt lelassuló Hirvonent, és mivel a finn nem tudta, hogy már mögötte van, utóbbi finom lökdöséssel jelezte neki, húzodjon le. Hirvonen nagyon sportszerűen bocsánatot kért versenyzőtársától, de ez sem segített azon, hogy négy percet veszített a többiekhez képest. Turánék újabb hatodik helyet értek el, Wilson - a többi fordoshoz hasonlóan - hiába puhítatta a Focus WRC futóművét, így sem tudott gyorsabb lenni a magyaroknál.
A második pályán Sordo ismét előzött egyett, de ezúttal csak virtuálisan. Loeb nyerte a szakaszt, 0,1 másodperccel a spanyol előtt, aki ezzel Latvala elé került összesítésben, és megindíthatta támadását a nagyon igyekvő Petter Solberggel szemben. Hirvonennek sikerült megreparálni autóját, így nem veszített helyezést, továbbra is az ötödik volt Wilson és Turán előtt. A nap utolsó, a televízióban élőben közvetített gyorsaságiján a Sordo által szorongatott Solberg összekapta magát, és futott egy első időt. Nagy dolog ez, mivel mögötte nem áll gyári háttér, másrészt a spanyol hazai körülmények között autózhat, közöttük mindenképpen szép párviadal várható vasárnapra. Wilsonnak a nap során először sikerült megelőznie Turánt, de csak azért, mert a kék-fehér Focus WRC rajtprogramja nem működött megfelelően, és az ott összeszedett hátrányt már nem sikerült ledolgozni a célig.
Két versenynap után Loeb előnye tetemes, Sordónak pedig nagyon kell igyekeznie, mert ha a harmadik helyen marad, csapattársa akkor sem tudná udvariasan maga elé engedni, ha akarná. Solberg pedig alighanem mindent meg fog tenni, hogy megtartsa a második helyét, hiszen ő a jövő évi szponzorok kegyeiért is harcol. A negyedik Latvala, aki nincs sokkal lemaradva az előtte álló két versenyzőtől, ezért ha ők hibáznak, a finn azonnal előzni tud. Műszaki problémája miatt alaposan lemaradt Hirvonen, bár jó autóval is az ötödik volt, ahogy most is. Wilson annak ellenére tartja a hatodik helyet, hogy Turán szinte egész nap gyorsabb volt nála, de a pénteken, a murván összeszedett előnyéből még így is maradt majdnem másfél perc. A magyarok remek napot zártak, és a hetedik helyen állnak úgy, hogy a mögöttük állóktól nem igazán kell tartaniuk. Henning Solbergnél, Villagránál és Ken Blocknál is gyorsabbak voltak aszfalton, Ogier pedig visszaesett, így tudtak feljönni négy helyet a nap során.
JWRC-ben alighanem eldőlt a világbajnoki cím sorsa, méghozzá elég furcsa módon. Burkart és Weijs csatáztak az év végi elsőségért, előbbinek autójáról a reggeli első gyorsaságin egyszerűen leesett az egyik első kerék, így feladni kényszerült a versenyt. Weijsnek tehát csak szépen be kell érnie a célba a kategóriát továbbra is vezető Lemes mögött, a harmadik helyre a bolgár Slavov jött fel.
Burkart a tabella éllovasaként érkezett Spanyolországba, de az első szakaszon elveszítette egyik kerekét - és ezzel alighanem a vb-címet is
A Spanyol-rali zárónapjára négy szakasz maradt, és nem kevés izgalom. Ennek oka Solberg és Sordo különmeccse, illetve az, hogy vasárnapra hagyták a verseny leghosszabb, 42 km-es pályáját. Az El Priorat nevű szakaszt kétszer kell majd teljesíteni, ezen kívül egy alig négy kilométer hosszú gyorsasági szerepel az időtervben. A futam kora délután ér véget, remélhetőleg a magyar csapat is átgurul majd a céldobogón.
A verseny állása a második nap után:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 2:40:01,9 |
2. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | +44,4 |
3. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | +1:01,3 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +1:11,4 |
5. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +6:12,5 |
6. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +6:28,3 |
7. | Turán/Zsíros | Ford Focus RS WRC | +7:48,6 |
8. | H. Solberg/Prevot | Ford Fiesta S2000 | +9:50,3 |
9. | Al Quassimi/Orr | Ford Focus RS WRC | +9:54,3 |
10 | Block/Gelsomino | Ford Focus RS WRC | +13:20,9 |
1. | Lemes/Penate | Renault Clio S1600 | 2:56:26,4 |
2. | Weijs/Degandt | Citroën C2 S1600 | +14,1 |
3. | Slavov/Filipov | Renault Clio R3 | +5:01,3 |