Dél-Amerikában a nemrég létrehozott Latin NCAP ellenőrzi az autók biztonságát, a szervezet a térség legnépszerűbb modelljeit gyűjtötte össze egy közös töréstesztre. Nem azonosak az értékelési módszerek az Európában meghonosítottal, öt helyett csak négy csillagot lehet szerezni.
Meglepően jó eladásokat produkál a térségben a Volvót nemrégiben megvásárolt kínai Geely CK 1 jelű modellje, melyet a Toyota Corolla XEI, a Chevrolet Meriva GL Plus, a Fiat Palio ELX, a Volkswagen Gol Trend és a Peugeot 207 mellett teszteltek.
Minden modellnek sikerült több-kevesebb csillagot összeszednie, a Geely azonban ismét bizonyította, hogy a kínai gyártóknak még nagy a lemaradásuk autókészítésben. Egyetlen csillagot sem kapott a CK 1, az értékelés szerint szegényes védelmet biztosít az autó minden testtájék számára, az utascella pedig lényegében összeomlott a 64 km/órás sebességgel végrehajtott frontális teszt során. Talán a Volvo segíthet a Geelynek abban, hogy biztonságosabb autókat gyártson a kínai cég.