Nyolc éve gyártják már az előző S osztályos Mercedesre épített Maybachokat, de kissé kommersz megjelenésük, lassan elavuló technikájuk és irreálisan magas áruk miatt eddig nem tudtak komoly konkurenciát jelenteni a Rolls-Royce és a Bentley modelljeinek.
Talán változhat a márka megítélése a kupé változat megjelenésétől, amely nem a Daimler kötelékébe tartozó gyár, hanem a német karosszériaépítő Xenatec cég alkotása, tervezője pedig az a Fredrik Burchhardt, aki annak idején a Maybach Exelero tanulmányautó formáit is papírra vetette. A Macbach talán ezért is kezeli szinte saját alkotásaként a Coupét, még a gyári garancia sem vész el az átalakítás után. Azoknak a milliárdosoknak szánják, akik inkább az vezetőülést preferálják a hátsó, ággyá is alakítható fotelok helyett.
A weinsbergi tervezők több mint fél méterrel tolták hátrébb a B-oszlopot, hogy a hátsó térbe is viszonylag egyszerűen lehessen beszállni. Lejjebb hozták a tetőt, az első és hátsó szélvédőt pedig alaposan megdöntötték, hogy valóban kupés legyen az 57S sziluettje. Ugyan a kétajtós hátsó fejtere valószínűleg kisebb, mint a nemrég felfrissített limuzinban, azért helyszűkére nem kell majd panaszkodni, arra is gondoltak, hogy a hátul ülők is lássák a sebességet és a menetadatokat, ezért a tetőben meghagyták a második műszerfalat.
A kupé a legújabb, modellfrissítés utáni 57 S-ből készül, de teljesen újak a lökhárítók, az oldalsó karosszériaelemek, és a hátsó nyomtávot is kiszélesítették két centiméterrel. A hatliteres, biturbó V12-es motorhoz nem nyúltak, talán úgy gondolták, a 630 lóerős teljesítmény és az 1000 Nm-es nyomaték ebben is elegendő lesz.
Mindössze 100 darab készül majd az átszámítva 183 millió forintos alapárú kupéból, ezért a pénzért ráadásul nem is kapnak a tulajdonosok teljes felszereltséget, ugyanis még lehet költeni a 20 helyett 21 colos kerekekre, az üvegtetőre, vagy a páncélozásra is. A Rolls-Royce Phantom Coupé és a nemrég frissített Bentley Continental GT jelenthet konkurenciát a német über-kupénak, mindkettő jelentősen olcsóbb a Maybachnál.