Hiába küzdött hősiesen, nem tudta ledolgozni a pénteken összeszedett hátrányát Sordo. A harmadik helyet az őt egész hétvégén tömegesen buzdító közönségnek ajánlotta a spanyol
Két nap után a Citroënek uralták a Spanyol-ralit, Loebbel az élen. A fináléban a második helyért Solberg és Sordo nagy csatája volt várható, melyet a Ford-pilóták tisztes távolból követtek: Latvala, Hirvonen, Wilson, Turán volt a sorrend szombat este.
A verseny napjára négy gyorsasági maradt, egy 42 és egy 4 km-es, mindkettőt kétszer kellett teljesíteni a száraz és napos időben. Értelemszerűen inkább a hosszabbra kellett készülni, be kellett osztani az abroncsokat, hogy a szakasz végén is legyen még tapadás. Ám a rövidet sem szabadott lebecsülni, ugyanis az egy nagyon technikás, töredezett aszfalttal borított pálya volt, jellege meglehetősen eltért a többi szakaszétól.
Ahogyan ígérte, Sordo mindent egy lapra tett fel, és támadott. Nyerte is a gyorsaságit, de csupán 4,9 másodpercet tudott hozni a szintén 100%-on autózó norvégon, aki a harmadik időt érte el, a "már csak autózgató" Loeb is megelőzte. A szombaton hibázó, ezért már csak minimális pontszerzési eséllyel bíró Ogier lett a negyedik, Hirvonen és Latvala előtt.
Bár a részidők alapján Turánék voltak a hetedik helyen nagyjából a pálya 40. kilométeréig, ott a Focus WRC lecsúszott az útról, felborult, sőt, még ki is gyulladt. A alaposan összetörött autót gyorsan eloltották, folytatásról azonban szó sem lehetett, és sajnos Turán Frigyes kulcscsontja is eltörött, őt, és navigátorát, Zsíros Gábort is mentőhelikopter szállította a kórházba. Ezúton is jobbulást kívánunk nekik!
Ennyi maradt Turánék Focus WRC-jéből. A legénység szerencsére jól van, míg mentek, remekül szerepeltek
A rövid pályán nem változott a sorrend, Sordo nyert, és újabb egy másodpercet faragott hátrányából. Ogier - ahogy a Francia-ralin - ismét nekiment egy sziklának, amely kiszakította a futóművét, de ezúttal már jobban sikerült rögzítenie azt, így eljutott a déli szervizbe, ahol a szerelők szakszerűen megjavították a C4 WRC-t.
Kora délután újra nekifutottak a versenyzők a maratoni szakasznak. Sordo még mindig nem adta fel, és hat másodpercet tudott javítani reggeli idején. Solberg sem hibázott, de így is 5,7 szekundummal lassabb volt a spanyolnál, viszont az utolsó, nyúlfarknyi gyorsaságira még mindig maradt 5,1 másodperc előnye. Természetesen ők ketten futották a legjobb időt, Loeb ezúttal már tényleg lazított. Ogier és Latvala is jobb időt értek el a világbajnoknál, aki leginkább azzal volt elfoglalva, hogy az autójába szerelt kijelzőn a részidők alapján követte a Solberg-Sordo meccs állását.
Csupán egy szakasz volt már hátra, és mindössze 4,11 km maradt Sordo számára, hogy befogja Solberget - ez pedig kevésnek bizonyult. A norvég nem hibázott, sőt, még a szakaszt is megnyerte a riválisa hibájára váró helyi pilóta előtt, így maradt az addigi sorrend. Loeb könnyedén nyert, az első nap szerzett előnyét végig őrizte, s immár 61. futamgyőzelmét aratta. Solberg alaposan megküzdött a második helyért, nagyon nagy dolog, hogy a hazai pályán autózó, gyári kocsival versenyző Sordót maga mögött tudta tartani. A negyedik pozíció Latvalának jutott, aki egyre közelebb van aszfalton is a Citroënekhez, az ötödik Hirvonen pedig már a szezonzáróra gondol, melyet nagyon szeretne megnyerni. Matthew Wilson megbízható autózása hatodik helyet ért, Al Quassimi és Henning Solberg előtt végzett a brit. Alighanem óriási buli lesz Ken Blockéknál, mivel a kilencedik hellyel sikerült megszerezni a csapat első vb-pontjait. Ogier huszáros hajrával ért be tizediknek, és csípte el az utolsó pontocskát.
Szerdán még az sem volt biztos, hogy Burkart rajthoz tud állni, mivel hétfőn a teszten felborult. Ugyanez megtörtént vele szombaton is, ám végül mégis ő lett a 2010-es JWRC világbajnok
A Turán/Zsíros kettős a pénteki, murvás pályákon még nem nyújtotta tudása legjavát, de szombaton remekül autóztak, közvetlenül a legjobb párosok mögött. A balesettől függetlenül ismét letették névjegyüket a rali-vb-n, az Aschenbrenner/Pikó páros tavalyi szereplése után újabb magyarok nevét tanulhatta meg a spanyol közönség.
Fordulatos befejezést hozott a JWRC kategória idei utolsó versenynapja. Vasárnap reggel még Weijs érezhette magát nyeregben, miután vetélytársa, Burkart szombaton kiesett, és csak óriási hátránnyal tudott visszaállni. Az utolsó előtti szakaszon azonban őt is elérte a baj egy műszaki probléma formájában, s mivel így csak egy hellyel végzett Burkart előtt, utóbbi lett a világbajnok. A sikerből nagy részt vállalt a részben magyar Suzuki-csapat, akik a verseny előtt szinte a semmiből éptítettek új autót a német pilótának. A futamot a helyi Lemes nyerte, a bolgár Slavov előtt.
A tabella Loeb mögött meglehetősen sűrűvé vált, a 167 pontos Ogiert 11 egység lemaradással követi Latvala. Solberg 151, Sordo pedig 140 pontos, a többiek már jócskán lemaradtak. A gyártók között a már világbajnok Citroën tovább növelte előnyét, a Ford-csapat az utolsó futamon szépíthet majd.
A Spanyolországban mutatott formája alapján Latvala is belépett azon pilóták sorába, akik murván és aszfalton is jó teljesítményt nyújtanak. A finn összesítésben alaposan feljött a második helyen álló Ogierre
A Spanyol-rali volt a jelenlegi WRC-k utolsó aszfaltos versenye, s Loeb győzelmével az is biztossá vált, hogy a C4 WRC a 2007-es bemutatkozása óta veretlen maradt a kemény borításon. Petter Solberg már árulja is autóját, a parc fermé feloldása után azonnal vihető a gép - a norvég a Wales-i szezonzárón a másik, ugyanilyen kocsijával indul majd. A három hét múlva sorra kerülő murvás versenyen nagy csata várható a második és harmadik helyért, Ogier mellett Latvala, Solberg és Sordo is szeretnének összesítésben a dobogón végezni.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 3:32:59,7 |
2. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | +35,3 |
3. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | +41,1 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +1:19,5 |
5. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +6:32,9 |
6. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +8:17,6 |
7. | Al Quassimi/Orr | Ford Focus RS WRC | +13:05,7 |
8. | H. Solberg/Prevot | Ford Fiesta S2000 | +13:11,2 |
9. | Block/Gelsomino | Ford Focus RS WRC | +16:01,2 |
10 | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +17:24,1 |
JWRC:
1. | Lemes/Penate | Renault Clio S1600 | 3:55:58,0 |
2. | Slavov/Filipov | Renault Clio R3 | +5:44,5 |
3. | Weijs/Degandt | Citroën C2 S1600 | +10:50,5 |
A világbajnokság állása:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 251 |
2. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 167 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 156 |
4. | P. Solberg/Patterson | Citroën C4 WRC | 151 |
5. | Sordo/Vallejo | Citroën C4 WRC | 140 |
6. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 114 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 68 |
8. | H. Solberg/Minor/Prevot | Ford Focus RS WRC/Fiesta S2000 | 37 |
9. | Villagra/Perez/Diaz | Ford Focus RS WRC | 36 |
10. | Räikkönen/Lindström | Citroën C4 WRC | 21 |
A világbajnokság állása, gyártók:
1. | Citroën Total World Rally Team | 431 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 299 | |
3. | Citroën Junior Team | 199 | |
4. | Stobart M-Sport Ford Rally Team | 158 | |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 58 |
A világbajnokság végeredménye, JWRC:
1. | Burkart/Kachel | Suzuki Swift S1600 | 80 |
2. | Weijs/Degandt | Citroën C2 S1600 | 76 |
3. | Slavov/Filipov | Renault Clio R3 | 59 |