Nyilvánosságra hozta a hivatalos sajtóanyagot az Audi az új A6-ról, a képeket már kedden megmutattuk, most itt vannak a műszaki adatok is. A holland Autoblogon már az éjféli embargós időpont előtt megjelentek az autó hivatalos fotói, ezekből kiderült, hogy az A6 is beállt a sorba, és megkapta a márkára újabban jellemző egyenarcot.
Ahogy előző anyagunkban is írtuk, nem okoz meglepetést az új A6-nemzedék, jól láthatóan az A4-essel elkezdett, majd az A8-cal tökéletesített, férfiasan szögletes stílust követi, melyet határozottabb élek és ívek, finomított részletek és némileg megváltoztatott arányok különböztetnek meg a korábbi generációktól.
Ha van időnk elmerülni a részletekben, megtalálhatjuk azokat a különös ismertetőjeleket, melyekről beazonosíthatók a modellpaletta tagjai, egy autópályán elsuhanó négykarikás limuzin felismerésében azonban egyre inkább a méretek lesznek a segítségünkre, mert a LED-es nappali fénnyel ellátott fényszórók és a krómkeretes hűtőmaszk mindegyiken nagyon hasonló. Ha az A6 külseje nem is lett túl merész, a fantáziadús és minőséginek tűnő belső tér valószínűleg mindenkit kárpótol majd.
Az A6-os légellenállási együtthatója mindösse 0,26, annyi mint régi világrekorder Opel Calibrának
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
Számtalan technikai megoldást örökölt nagyobb testvérétől, az A8-tól az A6, így többek között a továbbfejlesztett MMI kezelőrendszer, head-up display és sok más extra jelent meg, sőt feláras csemegeként az MMI-hez érintőképernyő is rendelhető. Nem hiányzik a Google-alapú navigációs rendszer, a távolságtartó tempomat és a többi Audiból megismert ínyencség sem.
4,92 méter az új Audi A6 hossza, hét milliméterrel rövidebb elődjénél. Az 1,87 méteres szélesség minimális növekedést jelent, a magasság 1,46 méterre csökkent, a tengelytáv 2,92 méteresre nyúlt. Ugyan a karosszéria-elemek egy részét (ajtók, motorháztető, csomagtartó, sárvédők) alumíniumból készítették el, az alapdízellel így is 1,6 tonnát nyom az autó. A tömegcsökkenés azonos motorral 80 kg az előző generációhoz képest.
Az A7-es után a második Audi teljesen elektromos szervokormányal
Alumíniumból a padlólemezben sincs hiány, részben ebből készül, az alapok korábbi hírek szerint azonosak az A7 Sportbackkel. Bevezetésekor öt motorral lesz kapható az A6, mindegyikhez start-stop és energia-visszanyerő rendszer kapcsolódik. Alapbenzinesként a 2.8 FSI lesz elérhető, 204 lóerős teljesítményéhez 280 Nm-es nyomaték társul, a V6-os blokkhoz alapesetben elsőkerék-hajtás és fokozatmentes Multitronic váltó kapcsolódik. Összkerékhajtás esetén a hétfokozatú S tronic váltó jut szóhoz, a fogyasztás a fronthajtású kivitel esetében 7,4, quattróval nyolc liter.
A háromliteres, kompresszoros TFSI benzines teljesítménye 300 lóerő, 440 Nm a csúcsnyomaték, az összkerékhajtás alapfelszerelés. Hétfokozatú S tronic a váltó, a fogyasztás 8,2 liter száz kilométerenként. Dízelből az átdolgozott kétliteres TDI elérhető 177 lóerővel, a háromliteres V6-os 204 és 245 lóerős verzióban vihető. Előbbi átlagfogyasztása 5,2, utóbbié hat liter száz kilométerenként. Csak a legerősebb dízelhez széria az összkerékhajtás, a másik kettőhöz opciós, a kétliteresbe hatfokozatú kézi, a 204 lóerős háromliteresbe Multitronic, a legerősebbe S tronic váltó került.
A modell történetében először hibrid hajtás is debütál, ez a változat később érkezik. A Q5-ből származó hajtásláncban 211 lóerős, kétliteres turbós benzinest kapcsoltak össze kis, 45 lóerős elektromotorral, amelynek legnagyobb nyomatéka 211 Nm. Lítium-ion akkumulátorok gondoskodnak az energiaellátásról, ezeket az amúgy 530 literes csomagtartó alá építették. Tisztán elektromos üzemmódban 100 km/órás tempó elérése lehetséges, benzinmotor nélkül három kilométer a hatótávolság. 7,3 másodpercig tart a százas sprint, az átlagfogyasztás 6,2 liter, az erőátvitelről egy nyolcfokozatú tiptronic váltó gondoskodik.