Hiába várt a Nanótól évekig kitartó lendületet a Tata, az idei novemberi eladások kijózanították az indiai gyártót: az előző év azonos időszakához képest 85 százalékkal kevesebb Nano kelt el. A Tata azzal magyarázza a nagy zuhanást, hogy a potenciális vásárlók nehezen jutnak hitelhez.
Elemzők szerint ugyanakkor sokkal inkább a Nano megbízhatatlansága áll a háttérben, több autó is kigyulladt, emellett a Tata nemrég árat is emelt. Továbbra sem hajlandó visszahívást hirdetni a tűzveszélyes autók miatt a gyártó, ehelyett ingyenes "biztonsági frissítést" kínál, amely a Tata olvasatában nem egyenértékű a hiba elismerésével.
Tavaly novemberben 54 622 darab autót adott el a Tata, az akkor egyszázalékos növekedésnek felelt meg. Idén minden szegmensben visszaestek a gyártó eladásai, az előző hónapban csak 509 darab Nano kelt el.