Két éven belül 13 ezer ilyen sárga doboz lepi el New Yorkot
2007-ben New York vezetői azzal a céllal hívták össze a taxiipar szereplőit, a sofőrök, a tulajdonosok és az utasok képviselőit, hogy fogalmazzák meg a következő generációs New York-i taxival kapcsolatos követelmény-csomagot, és a projektet a "Holnap Taxija" névre keresztelték. 2009 decemberében kiírták a beszerzési pályázatot, felkérték az autógyártókat és a tervezőket, hogy adják be a speciálisan erre a célra tervezett, New York-i taxiként használandó jármű-elképzeléseiket. Az értékelési folyamat végén a Nissan NV200-at választották ki, így 2013-tól, 10 éven keresztül ez a modell lesz a New York-i taxi. A másik két versenytárs a Ford Tourneo Connect, és a török Karsan autója volt.
A Ford nem nyert a régi konstrukciójú Tourneo Connect-tel
"Az NV200 taxi lehetővé teszi, hogy naponta több mint 600 ezer utas számára bizonyíthassuk a Nissan elkötelezettségét az autók minősége és a városi mobilitás iránt"- mondta Carlos Tavares, a Nissan America elnöke.
Az NV200 taxit a Nissan Mexikóban, Cuernavaca-ban működő üzemében fogják gyártani. Ez a jármű a jelenleg a Japánban, Európában és Kínában értékesített kis haszonjármű speciálisan módosított kivitele lesz. Az ajánlott eladási ár a tervezett alapkivitelben 29 ezer dollár (5,2 millió forint) körül lesz a kétliteres benzinmotorral.
Az ismeretlen török Karsan megbízhatóságáról nem voltak meggyőződve a döntéshozók
A kisbusz-szerű NV200 sokkal több helyet biztosít négy utas és csomagjaik számára, mint a jelenlegi nagy, négyajtós Ford Crown Victoria-taxik, és a bejutás is könnyebb a tolóajtók miatt. Fényjelzés hívja fel a közlekedés többi résztvevőjének figyelmét, ha nyitva van a taxi ajtaja, és a kerékpárosoknak, motorosoknak is nagyobb védelmet jelent a tolóajtó. Az üvegtetőn keresztül a felhőkarcolókat is nézhetik az utasok, akik a sofőrtől függetlenül szabályozhatják a légkondicionálást, és még 12 V-os csatlakozó és két USB-csatlakozó is a rendelkezésükre áll. Az ülések bőrre hasonlító, antimikrobális üléshuzatot kapnak. Fontos szempont volt a tervezésnél, hogy a kürt kevésbé legyen hangos: külső fényjelzéssel kombinálták, amely felhívja a figyelmet arra, hogy az autó tülköléssel jelez, ezért halkabb duda is elég volt.
Tágas utas- és csomagteret rejt a dobozszerű karosszéria
A program részeként a Nissan New York várossal és a taxi-tulajdonosokkal egy kísérleti programon is dolgozik, melynek célja a zéró-emissziós, elektromos hajtású gépkocsik taxiként történő alkalmazási lehetőségeinek tanulmányozása. A Nissan 2012-ben hat, 100%-ban elektromos hajtású Nissan Leafet bocsát a taxi-tulajdonosok rendelkezésére kipróbálás céljából, és biztosítja a használatukhoz szükséges akkumulátortöltő állomásokat is.
Beépített navigációs és telematikai rendszer áll a sofőr rendelkezésére
Miután több mint 13 ezer New York-i taxi, éves szinten összesen 500 millió mérföldet tesz meg, a "Holnap Taxija" kiválasztásakor elsőrendű szempont volt a tartósság. A Nissan kiképzi a taxiflotta-üzemeltetőket a rutinszervizek és javítások házon belüli elvégzésére, a Nissan haszonjármű-kereskedők pedig azonnali kiszolgálást biztosítanak az első szabad munkaálláson, ha a taxi-üzemeltetőknek javítási igényük merül fel.
Ekkora lábtérnek elégnek kell lennie, még üvegtető és USB-csatlakozó is van