A 64. Frankfurti Autószalon után mutatta be saját Up! változatát a Skoda. A Citigo névre keresztelt apróság egyike annak a hat vadonatúj modellnek, melyekről a Mission L tanulmány bemutatóján beszéltek a csehek. A Volkswagen Up! cseh kiadása a Skoda stílusához illően egyszerűbb lett, a legnagyobb különbséget hátul érdemes keresni. Csomagtartója már nem egybefüggő üveg, látványosan elkülönül az ablak és a fémfelület, valamint a lámpák rajzolata is egyszerűbb.
Elöl is éppen annyit változtattak rajta, hogy legalább valamennyire Skodának nézzen ki. Az egyetlen stíluselem, amely összeköti a modellpaletta többi tagjával, a jellegzetes hűtőmaszk, de újak a fényszórók és a lökhárító is. A hivatalos stúdiófotókon kívül a műszaki adattáblát is nyilvánosságra hozta a Skoda. Alapvetően megegyezik a két autó, a Citigo 3563 mm hosszú, 1641 mm széles és 1478 mm magas, tengelytávja 2420 mm. Orrába az Up! számára kifejlesztett egyliteres, háromhengeres benzines 60 és 75 lóerős változata kerül ötfokozatú kézi váltóval.
95 Nm nyomatékuk megegyezik, a kisebbik 13,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, cserébe hivatalosan csak 4,5 litert fogyaszt, az erősebbik már 12,7 másodperc alatt sprintel, és csupán két decivel kér több benzint. A csehek tágas, négyszemélyes utasteret és jól használható, egészen nagy, 251 literes csomagtartót ígérnek, amelyre nagy szükség van a sikerhez.
Ami még ennél is fontosabb - különösen a Skoda esetében - az ára, amelyről nem tettek említést, de várhatóan néhány százalékkal kedvezőbb lesz, mint az Up! németországi 9850 eurós (2,8 millió forint) belépőára. Az értékesítés Csehországban már az idén elkezdődik, Európa többi piacának 2012 nyaráig kell várnia rá, akkor már a praktikusabb, ötajtós változat is elérhető lesz. Az opciós listára olyan biztonsági extrák kerülnek majd, mint az oldalsó fej-mellkas légzsák és a 30 km/órás sebesség alatt aktiválódó vészfékasszisztens.