December elején, a Tokiói Autószalonon mutatkozik be a Mazda legújabb tanulmányautója, a Takeri Concept. Az új tanulmány a Mazda új formatervezési irányvonalának (Kodo, a mozgás lelke) a negyedik példánya, a Shinari és Minagi koncepciók után a CX-5 volt az első szériaérett példány.
Az új Takeri Concept elsősorban azért lehet érdekes, mert találgatások szerint körülbelül így fog kinézni a következő generációs Mazda6-os. A meglehetősen dinamikus külső mögött természetesen a Mazda új, környezetbarát technológiája is fontos szerepet kap, a Skyactiv motorok révén az elődhöz képest sokat csökkenhet az autó fogyasztása.
Az új modellben már a takarékos motorok mellett odafigyelnek a légellenállásra, a nagy szilárdságú, de könnyített (CX-5-ben is használt) padlólemez miatt tovább csökkenhet az autó tömege. Ebben az autóban is lesz start/stop-rendszer, és bemutatkozik a Mazda új regeneratív fékrendszere, amely a lassítás során a mozgási energiát villamos energiává alakítja át. Ezt kondenzátorokban tárolja, majd felhasználja a jármű elektromos berendezéseinek működtetéséhez, ezáltal csökkentve a motor terhelését és üzemanyag-fogyasztást.
Az autó belseje nagyon hasonlít arra, amit a Shinariban alkalmaztak, a sportos, vezetőközpontú kialakítása hasonlít a BMW-re.
A Mazda hivatalosan még nem árult el részleteket a következő generációs Mazda6-osról, a várhatóan jövő tavasszal bemutatott modell 2012 végére kerülhet a kereskedésekbe. Azt már tudni lehet, hogy az autót japánban fogják gyártani, és marad az elsőkerék-hajtás.