Hivatalosan a Genfi Autószalonon fognak bemutatkozni a BMW új sportautói, az M6-os kupé és kabrió, de a gyár már most nyilvánosságra hozott minden fontos információt. Nagy meglepetések nem születtek, az új M6-os család is a BMW duplaturbós V8-asát kapta meg, amely az X5 M-ben, X6 M-ben, és az új M5-ben is bevált már.
A motor attól különleges, hogy a hengersorokhoz rendelt turbófeltöltői kettős leömlésűek is, ami tovább gyorsítja a gázreakciót. Emellett speciális kipufogórendszert, közvetlen befecskendezést, és teljes mértékben változó szelepvezérlést (Valvetronic) kapott, amelyek együttesen eredményezik azt, hogy az új M6-os 560 lóerős, 680 Nm-es maximális nyomatékát pedig már 1500-as fordulatszámon eléri. Ezzel tíz százalékkal erősebb, mint az elődje, de a nyomaték már 30 százalékkal több.
Hétfokozatú duplakuplungos váltóval árulják az M6-osokat, amely a kormányról is kapcsolható, és tartalmaz egy rajtautomatika programot is. Természetesen mindkét modell hátsókerék-hajtású, a különleges M differenciál képes szabályozni a hajtást a két hátsó kerék között.
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
Az M6 kupé 4,2, a kabrió 4,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-ra, a végsebessége normál esetben 250 km/h. Amennyiben a vevő kéri az M vezetői csomagot, akkor kiveszik a gyári tiltást, és akár 305 km/h-val is képes lesz az M6-os.
Harminc százalékkal csökkent az elődmodellhez képest a modell szabvány átlagfogyasztása: vegyes használat során a kupé 9,9 liter/100 km eszik, a kabrió 0,4 literrel fogyaszt többet. Ez a kisebb motornak és a szériában járó start/stop-rendszernek köszönhető.
A BMW a nagy teljesítmény mellett kiváló kezelhetőséget, pontos kormányzást ígér, amiben partner lehet az állítható karaktere. Ez nem csak a rugózás keménységét variálja, hanem a kormányzás rásegítését, a gázreakciót, vagy a váltás sebességét is. A fékrendszere is erősítve van, de a feláras extrák között már rendelhető bele karbon-kerámia fékrendszer is, amely még nagyobb teljesítményre képes.
Külsőre is vadabb lett az M6-os, amely hatalmas első légbeömlőket kapott, kidomborodnak a kerékjáratok, és aerodinamikailag optimalizáltak mindent, még a tükörház formáját. A kedvezőbb tömeg és a súlyelosztás miatt az M3-ashoz hasonlóan a kupé változat teteje itt is szénszál erősítésű műanyagból készült. Alapban 19 colos, opcióként 20 colos kovácsolt M-es könnyűfémfelnik szerelhetők az autókra. Az utastérben is megjelentek a szénszálhatású betétek, valamint egy stílusos új sportkormány. Az elődmodellhez hasonlóan ezen is van konfigurálható M sport gomb. Erre egyedileg be lehet állítani, hogy a felhasználó milyen beállításokat szeret használni, amikor sportosan vezet.
Bár az M6-os alapvetően sportautó, amelynél fontos lehet kis tömeg, azért a luxusra vágyó vevőknek nem kell lemondaniuk semmiről. Nagyon igényes az autó beltere és a felszereltségre sem lehet panasz, de ha valakinek ez sem elég, akkor sem kell aggódnia, az M6-osokba minden rendelhető, ami sima 6-osba is. Ennek megfelelően a kulcsnélküli nyitás mellett az ajtó bezárását segítő elektronikát is kérhetünk, de az aktív ülésekkel, fűthető kormánykerékkel, vagy csúcs Bang & Olufsen hangrendszerrel is fel lehet javítani az M6-osok felszereltségét. Persze ekkor odalesz az alap M6-os kiváló 3,3 kg/LE aránya.
Mint már a cikk elején kiderült, az autó először a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt, utána lehet csak megtudni, hogy mennyi lesz a pontos ára.