Még több fotó a BMW i8 Spyderről a galériában. Kattintson a képre!
Új modellcsaláddal, az i sorozattal képzeli el az elektromos jövőt a BMW. Az i3-ast és az i8-ast már a Genfi Autószalonra is elhvitték, hogy a közönség szokja a benzinkút helyett konnektorról tölthető BMW-ket. A két tanulmányautó közül egyelőre az i8 körül nagyobb a felhajtás, hiszen nem csupán az alternatív hajtási módok és a vezetési élményt ötvözését, hanem egy valóban sportautós hangulatú BMW piacra dobását is eredményezheti.
Erre néhány éven belül sort is kerítenek a bajorok, addig is különböző tanulmányautókkal rukkolnak elő az i8 kupé alapjain. Először jött a retrós 328 Hommage, most pedig a nyitott tetejű i8 Spyderről rántották le a leplet. Az új változat kabrió szupersportautókra jellemző külsőt kapott, közben egy lépéssel közelebb került a szériamodellhez, hiszen a kupé átlátszó ajtaja helyett egy hagyományos fémborításút kapott. Bár még mindig vannak rajta tanulmányautós részletek, például a kerekek, vagy a fényszórók, de egyre könnyebb elképzelni, hogy ez az űrhajó nemsokára az utakra kerül.
Műszakilag is átalakították a koncepciót, karosszériája és tengelytávja is rövidebb lett, a fontosabb technikai kütyük nem változtak. A nyitott változat fényszórói lézeresek, utascelláját szénszálas műanyag erősíti, a lényeget, a konnektorról is tölthető hibrid hajtásláncot pedig ebbe is változatlanul beépítették. A rendszer lelke a lítium-ion akkumulátorról működő, első kerekeket hajtó, 131 lóerős elektromotor és a hátsó kerekeket hajtó 1,5 literes, 223 lóerős háromhengeres benzinmotor párosa.
Együtt 345 lóerőt és 550 Nm nyomatékot adnak le, ezzel öt másodperc alatt gyorsítják százra az i8 Spydert. Háromliteres fogyasztásánál is jobban hangzik, hogy akkucsomagját mindössze két óra alatt fel lehet tölteni, méghozzá hagyományos hálózatról. A töltöttségi szintet a tulajdonos akár okos telefonjáról is vezérelheti, maga az autó pedig mindent megtesz azért, hogy minél okosabban hasznosítsa a benne lévő energiát.
A fékezésnél például egy KERS-re emlékeztető fékenergia-visszanyerő dolgozik azon, hogy semmit se pazaroljunk el belőle vezetés közben. A hagyományos benzinmotoros modellekhez hasonlóan 250 km/h-ás elektronikusan korlátozott végsebességre képes i8 Spyder 2015-ben juthat el a kereskedésekbe, zárt testvére, az i8 Coupe azonban már jövőre piacra kerülhet.