A CLA az A-osztály négyajtós változata, de hosszabb, mint a jelenlegi C-osztály
Kattintson a képre a galériáért!
Már számtalan fotón látható volt a Mercedes-Benz Kecskeméten készülő kompakt szedánja, a CLA, Detroitban pedig végre minden hivatalos adatot nyilvánosságra hoztak róla. A gyártó a kupés kialakítás miatt kategóriateremtőként emlegeti a kompakt szedánt, amelynek padlólemezét az A- és B-osztály alatt is megtalálható MFA platform adja.
A négyajtós kupé a CLS kistestvérének tekinthető
A 4630 milliméter hosszú CLA, a jelenlegi C-osztálynál 40 milliméterrel hosszabb, szélessége 7 mm-rel több, magassága 8 mm-rel kisebb. Tengelytávolsága 2700 milliméter, ez 61 milliméter kevesebb. Kiemelt szerepet kapott az aerodinamika az autó fejlesztésénél, ennek is köszönhető a 0,23-as lett légellenállási együttható (cw-értéke), amely világrekordot jelent a szériagyártású autók között. A légellenállást meghatározó cw x A szorzat (együttható x homlokfelület) 0,51 m2-es eredménye szintén csúcsérték. Ám még ezen is javít a júniustól forgalomba kerülő, de szintén már megrendelhető CLA 180 BlueEFFICIENCY Edition, amelynek cw-értéke 0,22, a légellenállása pedig mindössze 0,49 m2. A takarékosságra hangolt változat légellenállása a módosított légbeömlők, a burkolt padlólemez és alacsonyabb futóműve miatt alacsonyabb a normál CLA-énál.
A CLA aerodinamikai optimalizációjához tartozik az A-oszlop áramvonalas kialakítása, a tökéletesített tükörház, a kis áramlási ellenállású dísztárcsa, valamint az első és a hátsó kerékdobok fogazott spoilere. Az autó alatti áramlást a fenéklemez négyfelületű burkolása, egy további burkolat a hátsó híd középrészénél, és az aerodinamikailag optimalizált hangtompítóhoz csatlakozó diffúzor javítja.
A hátsó ülésen 2+1 ülést alakítottak ki, ami azt jelenti, hogy inkább két személynek lesz kényelmes
A Mercedes-Benz CLA valamennyi motorja teljesíti a 2014-től kötelező Euro 6-os károsanyag-kibocsátási normát. Az CLA 180 122 lóerőt és a CLA 200 156 lóerőt a CLA 250 211 lóerőt teljesít, az előbbiek 1,6 literesek, az utolsó kétliteres. Az A-osztályban használt 1,5 literes Renault-dízelt ( A 180 CDI) a CLA-hoz nem kínálják, maradt a CLA 200 CDI 136 lóerős kétliterese, és a CLA 220 CDI 170 lóerős 2,2 literese. Mindegyik motor turbófeltöltésű, és szériafelszerelés hozzájuk a motorleállító start-stop rendszer. Az erőátvitelről hatfokozatú manuális sebességváltó vagy hétfokozatú duplakuplungos automata gondoskodik.
A csúcsmodell a CLA 45 AMG lesz, amelybe a kétliteres turbómotor 350 lóerős változata kerül 450 Nm-es csúcsnyomatékkal. Ez a változat a jobb tapadás érdekében megkapja a felárért más változatokhoz is elérhető összkerékhajtást, alapáron műszaki donorjaihoz hasonlóan fronthajtás jár.
A panoráma toló-emelő tető első fix polikarbonát eleméhez mozgatható üvegrész csatlakozik
Sokféle asszisztens-rendszer támogatja és tehermentesíti a CLA vezetőjét. Széria például a fáradtságfigyelő és a radaralapú Collision Prevention Assist, adaptív fékasszisztenssel, amely már 7 km/órától megóvja a CLA-t a ráfutásos ütközéstől az eddigi 30 km/óra helyett. Ha ezt a feláras radaros tempomattal kombinálják, a rendszer 200 km/órás sebesség alatt önállóan fékez, csökkentve a lassító vagy álló járművekkel való ütközés súlyosságát. 30 km/órás sebességig a rendszer az álló járművekre is reagál, 20 km/óráig pedig kiküszöböli a ráfutásos baleseteket. Kaphatók lesznek a CLA-hoz a bevált asszisztens-rendszerek is, mint a sáv-csomag, holttér- és sávtartó asszisztenssel, vagy az adaptív távfény-asszisztens. A hosszirányú és merőleges parkolóhelyekre az opcionálisan elérhető aktív parkoló-asszisztens önműködően beáll.
A műszerfal ugyanolyan, mint az A-osztályban
Hatalmas panorámatetővel, fáradtságérzékelővel és radaros ütközésmegelőző rendszerrel is rendelhető a CLA, amely Detroit mellett a kedden kezdődő berlini Mercedes-Benz Fashion Weeken lesz először látható élőben. Az első példányok áprilisban érkeznek a kereskedésekbe.