Kattintson a képre a galériáért!
A recept nem változott, a Range Rover Sport a nagyobb Range Rover alkatrészeiből épül fel, de a karosszériája alacsonyabb építésű, és a vezethetősége sportosabb, cserébe vesztett valamit a terepjáró képességekből. Az előző generációval remekül keresett a Land Rover, a legjobban jövedelmező modelljének számított. Még tavaly is 56 ezer példány fogyott a nem éppen olcsó szabadidő-autóból, ami a 2. legjobb éve volt a modellnek a 2005-ös bemutatása óta. főleg az Egyesült Államokban örvend nagy népszerűségnek a modell, ahol a rapsztárok legalább annyira kedvelik, mint a Cadillac Escalade-et.
A Range Rover Sport már külsejében is sportosabb a sima Range Rovernél, szélvédője laposabb szögben áll, tetővonala hátrafelé süllyed, a kerékjáratait jobban kiszélesítették. Elölről még így is nagyon hasonlít a testvérmodellre, de hátulról már inkább az Evoque-ot juttatja az ember eszébe. 15 centiméterrel rövidebb, mint a Range Rover, bár elődjénél így is hattal hosszabb, a tengelytávja ráadásul sokkal nagyobb mértékben, 18 centimétert bővült. Ez tette lehetővé, hogy tágasabbá tegyék az utasteret, a Sport első ízben már hétszemélyesként is rendelhető. Igaz, a Land Rover is csak 5+2 üléses elrendezésről ír, ami azt jelenti, hogy hátsó ülések nem teljes értékűek.
Ahogy a Range Rover, a Sport is megkapta a cég új fejlesztésű alumínium vázát, ezért a kocsi tömege a V6-os dízelmotorral 420 kilogrammal csökkent, de még így is közel 2,2 tonnát nyom. Bemutatkozásakor kétféle motorral lesz kapható a luxusterepjáró, a háromliteres, 293 lóerős, duplaturbós V6-os dízellel, és az ötliteres, 510 lóerős kompresszoros V8-as benzinessel. Később a 258 lóerős egyturbós V6-os dízel, a 339 lóerős, 4,4 literes V8-as dízel és egy kétliteres, 300 lóerőnél erősebb turbós benzinmotor is rendelhetővé válik. 2014 végén megérkezik a dízel hibrid változat is, ami a legtakarékosabb lesz a kínálatban.
Minden változathoz széria a nyolcfokozatú ZF automataváltó és az állandó négykerék-meghajtás, de elődjétől eltérően az új Sporthoz már felező is rendelhető. Az ilyen Sportokban egyenlő arányban oszlik meg a nyomaték a tengelyek között, a felező nélküliekben azonban fixen 58 százalék jut hátra, hogy sportosabbak legyenek a menettulajdonságok. A Terrain Response menetdinamikai szabályzórendszerben rendszerben megjelent egy új, Dynamic nevű beállítás, amit aszfaltos szakaszokon, sportos vezetőknek ajánlott bekapcsolni.
Természetesen a légrugós futóművet is áthangolták a Range Roverhez képest, most nem a luxusautós kényelemre és a remek terepjáró képességre, hanem elsősorban a jó útfekvésre törekedtek a mérnökök. Közvetlenebbre vették a változó áttételű kormányzást is, már csak hármat fordul ütközéstől ütközésig. A műszerfal nagyjából megegyezik a nagy Range Roverével, de a Sportban két centiméterrel mélyebben van a vezetőülés.
Ha a Range Rover 28,9 millió forintos alapárából indulunk ki, akkor biztosan kijelenthető, hogy a Sport alapára 30 millió forint fölött lesz, az értékesítés pár hónap múlva indulhat.