Egy „30 Jahre M5” nevű szériával ünnepli a BMW, hogy pont 30 éve, 1984-ben dobták piacra az első M5-ös modelljüket, amely 286 lóerős teljesítményével újradefiniálta a sportos limuzinok fogalmát. Most is hasonló cél lebeghetett a BMW sportos modelljeit fejlesztő M GmbH mérnökei szeme előtt, mert tovább növelték az alap M5 nyolchengeres motorjának 560 lóerős teljesítményét. Erre egyébként az égvilágon semmi szükség nem volt, ugyanis már egy „mezei M5” is szinte vezethetetlenül erős, de a katalógusban nyilván sokkal jobban mutat a kerek 600 lóerő és 700 newtonméternyi nyomaték, arról nem is beszélve, hogy ezzel megszületett minden idők legerősebb szériagyártású BMW-je.
Az erősebb motoron túl jó pár extrával is teletömték a különleges példányokat: alapáron jár a különleges matt-selyem fényezés, és az amúgy feláras Competiton-csomag, amely – egyebek mellett – feszesebb hangolású rugókat és lengéscsillapítókat jelent. Áthangolták a hátsó differenciálművet is, és a menetstabilizáló szoftverét is kicserélték egy még sportosabb programra.
Az utastérben néhány felirat és plakett emlékeztet a különleges kivitelre, de ezt a célt szolgája a sötétszürke alcantara bőrkárpit is, amiből a kormányra is jutott. Szintén az alapfelszereltség része a 16 hangszórós, 600 wattos Harman Kardon hifi, amit némi pluszpénzért egy 1200 wattos Bang & Olufsen márkájú rendszerre lehet cserélni. A gazdag alapfelszereltség és az alacsony szériaszám az árcédulán is meglátszik: Németországban 126 ezer eurót kérnek érte alapesetben, az M5 árlistája amúgy 103 ezer eurótól indul.