Már most biztos, hogy az MX-5 új generációjának formaterve miatt két táborra szakad majd a világ: lesznek, akik istenítik az új karosszériát, és olyanok is, akik ötlettelenséggel vádolják meg a Mazdát. Az új MX-5 száz kilóval könnyebb a kifutó modellnél, vagyis nagyjából az egytonnás első generáció szintjére fogyott le, de ami az élményautózás szempontjából ennél sokkal fontosabb, hogy minden eddiginél alacsonyabbra került az autó súlypontja.
A korábbi méretekkel nehéz lett volna ennyit faragni az autó tömegéből, az új MX-5 így 105 milliméterrel rövidebb (3915 mm), 20 milliméterrel alacsonyabb (1235 mm) elődjénél, és még a tengelytávolságból is lecsíptek 15 millimétert (2315 mm). A túlnyúlások 90 milliméterrel lettek rövidebbek, egyedül a szélesség nőtt 10 milliméterrel (1730 mm).
A Mazda a műszaki adatokkal egyelőre nem dicsekedett el, de annyi kiderült, hogy a Skyactiv-motorokat kifejezetten az autóhoz hangolták. Úgy tudni, hogy Európában 1,5-ös, illetve nagyjából 160 lóerős kétliteres benzinessel lesz kapható a roadster, de csak 2015 harmadik negyedévétől.
A Skyactiv-forradalom keretében az MX-5-ös az első hátsókerék-hajtású modell, az erőt hatfokozatú kézi vagy opciós automata váltó továbbítja a hátsó tengelyre. A Mazda több másik modelljének elemeiből összegyúrt utastérről azt állítják a japánok, hogy minden szempontból javítottak a minőségen, így az összeszerelésin és a tapinthatón is. Pár hónappal a piaci start után jön majd a keménytetős változat is.