A Transport & Environment (T&E) brüsszeli szervezet felmérése szerint a Daimler manipulálja leginkább a fogyasztási adatokat, megelőzve a BMW-t és a Fordot. A szervezet szerint az új Mercedesek valós fogyasztása majdnem negyven százalékkal magasabb a katalógusokban jelzettnél.
A T&E adatai szerint 2001-ben még csak átlagosan nyolc százalék volt az eltérés a gyári és a valós fogyasztási adatok között, ez 2013-ra 31 százalékra emelkedett. A céges flottákban még ennél is nagyobb, akár 43 százalékos lehet az eltérés. Arról, hogy a gyártók hogyan manipulálják a fogyasztási adatokat, mi is írtunk korábban, a T&E szerint általános, hogy a gyártók egyedileg preparált autókat küldenek a tesztre.
A szervezet szerint a gyártók fizetnek azért, hogy a lehető legkedvezőbb eredmények szülessenek a teszten, a preparálás részeként a tesztre vitt autók a szériamodelleknél takarékosabbra programozott motorvezérlést is kapnak. Az új, a jelenleginél reálisabb képet adó tesztrendszer bevezetését 2017-re tervezik az EU-ban, a gyártók azonban 2022-ig szeretnék megtartani a jelenlegi feltételeket.