Kihozták a maximumot a Fiat 500-ból - Abarth 695 Biposto bemutató
![Fiat 500 Abarth](https://cdn.origo.hu/2023/12/xDXelTYZFUSYS-M5XfwJ3pzP0GhRV3ZLhFP27LTVbP8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzdhNGZlYjMzNzhjNTQ4ZGJhMTBmYmJkYjQyZmE0ZjM2.webp)
A legcukibb kisautó is ordas fenevaddá válik, ha kezelésbe veszi egy versenyzésben jártas tuningcég. A Fiat tulajdonában lévő Abarth pont ilyen, ráadásul több évtizedes tapasztalatuk van az olasz kisautók vadításában. A Genfi Autószalonra készített 500-as azonban minden eddigi próbálkozásukon túltesz, ugyanis egy utcai használatra is alkalmas versenyautót épített.
A motorháztető alatt egy 1,4 literes turbómotort találni, amelynek teljesítményét 190 lóerőre húzták fel. Hogy ez az erő a lehető legnagyobb élményt adja, minden felesleges dolgot kipakoltak az autóból, beleértve a két hátsó ülést is, helyükre titánból készült bukócső került. A súlycsökkentés jegyében váltak meg az ajtók üvegeitől is és a versenysportban is használt plexit alkalmazták egy kis elhúzható ablakkal.
A gyár szerint mindössze 5,9 másodperc kell a 100 km/órás tempó eléréséhez, ami azt jelenti, hogy egy jóval erősebb Golf GTI-t is megesz reggelire, de valószínűleg a kanyarokban sem okoz majd csalódást, az önzáró difijével és állítható keménységű futóművével. Az eddigi legvadabb 500-as szerencsére nem csak egy szalonra készített életnagyságú makett, annyira nem, hogy hamarosan megvásárolható lesz, az ára valahol 50 euró környékén indul.