Dokkolós okostelefon-foglalat a navigációhoz, friss dizájn, tágas (326 literes) csomagtartó, széles paletta két-két benzin- és dízelmotorral, öt felszereltségi szinttel - röviden ezekkel az ütőkártyákkal kezdi pályafutását a Hyundai i20. Az új típust már részletesen bemutattuk a nemzetközi menetpróbán (erre a linkre kattintva olvashat róla részletesen), a mostani sajtórendezvény apropója a magyarországi piaci bevezetés volt, ahol végre fény derült az árakra.
Az alapmodell 1,25-ös, négyhengeres motorral 2 899 000 forinttól elérhető, de várhatóan nem ez lesz a legnépszerűbb, hanem a Life kivitel klímával, rádióval, és sok más extrával, persze azért közel sem luxuskivitelben 3 299 000 forintért. Ezzel a Suzuki listaárai alá lőtték be a Hyundait (a Swift GL AC 3,71 milliótól kapható), más kérdés, hogy finanszírozási akcióban több százezerrel olcsóbban elvihető a mi autónk. Nyáron megérkeznek amúgy egyliteres, 100 vagy 125 lóerős turbómotorok is az i20-hoz.
Idén globálisan 4, a hosszú Csipkerózsika-álom után éledező magyar piacon pedig 33 százalékos növekedést könyvelt el a Hyundai (az összes márka növekedési átlaga nálunk 20 százalék körül alakult). Az offenzívát a változatlanul felkínált öt éves kilométerkorlátozás nélküli garanciával és nemsokára egységesen új köntösbe öltöztetett, bronz homlokzatdíszes márkakereskedésekkel próbálja fenntartani a cég, és persze mindenekelőtt megújuló modellválasztékkal.
Ami a további menetrendet illeti, áprilisban érkezik a ráncfelvarrott, háromajtósként is gyártott i30, májusban az i40 kapja meg az óriási, hatszögletű hűtőmaszkot, nyáron jön a felfrissített ix20, szeptemberben pedig a koreai márka egyik legnépszerűbb modellje, az ix35 szabadidő-autó. Az évet a ráncfelvarrott Santa Fé zárja, és a H350-nel nálunk is visszatér a cég a haszonjármű-piacra. Mára az Európában forgalomba helyezett Hyundaiok 90 százaléka a cseh vagy a török gyárban készül, a globális eladásokban pedig, ahogy oly sok más gyártónál, egyre fontosabb piac a hazai mellett Kína.