Alaposan átépítette legkisebb SUV-ját, az X1-est a BMW: míg az első generáció az előző 3-as kombi hátsókerék-hajtású alapjaira, a formailag sokkal jobban sikerült második széria a bajorok új fronthajtású platformjára épült.
Ennek megfelelően már nem hosszában, hanem keresztben építik be a motorokat az autóba, amely jobb helykihasználást tett lehetővé. Az új X1-es utastere annak ellenére lett sokkal tágasabb, hogy a hosszúsága 36 milliméterrel csökkent (4439 mm), a szélességet ugyanakkor 21 (1821 mm), a magasságot 53 milliméterrel (1598 mm) növelték.
Sokat változott az üléspozíció, elöl 36, hátul 64 milliméterrel került magasabbra. Alaphelyzetben 37 milliméterrel nagyobb a térdtér a hátul utazók számára, de az opciós, 13 centis úton tologatható hátsó paddal akár 66 milliméteres is lehet a növekedés. A csomagtartó 505 literes, ami 85 literes pluszt jelent az elődhöz képest.
A fronthajtású platform miatt az X1-esből elsőkerék-hajtású változatok is készülnek sDrive20i és sDrive18d néven, előbbibe a 192 lóerős, kétliteres turbós benzinmotor, utóbbiba a 150 lóerős kétliteres dízel kerül. Összkerékhajtással 231 lóerős változatban is elérhető lesz a kétliteres benzines, míg xDrive változatban 190 és 231 lóerős a kétliteres dízel. A háromhengeres, 1,5 literes motorok később érkeznek.
Immár szériafelszerelés a head-up kijelző, a LED-es fényszóró, az araszoló funkciójú adaptív tempomat, az automatikus vészfék, a gyalogosérzékelés, a sávelhagyás-figyelmeztetés és a parkolórendszer is. Az értékesítés ősszel kezdődik.