Nagyon kellemetlen helyzetbe került a Ford: az amerikai törésteszteket végző IIHS egy furcsa dolgot állapított meg, miután felhívta rá a figyelmét egy autós szaklap. Az új, alumínium karosszériás F150 pickupot vizsgálták, és jó eredménnyel is szerepelt, legalábbis abban a kivitelben, amit a gyártó adott.
Csakhogy Amerika legnépszerűbb óriása három kivitelben is kapható, és egy fontos biztonsági elem kizárólag a legdrágább, és egyúttal legnépszerűbb duplafülkés változatnál található meg. Ennél alvázra hegesztett acélrudak akadályozzák meg, hogy az autó sarkát érő ütközésnél a kerekek az utastérbe tolódjanak.
Ezek az acélrudak a bizony normál és nyújtott fülkés kiviteleknél hiányoznak. Az IIHS mindig a legnépszerűbb kivitelt veti alá töréstesztnek, felmerül hát a gyanú, hogy direkt a töréstesztre készítették fel a duplafülkés modellt, az olcsóbb változatok utasvédelmén spórolnak, azokhoz még extraként sincsenek merevítők.
Miután fény derült a trükkre, beszereztek egy normál verziót is az autóból, hogy összetörjék. A végső értékelést a nyár végén publikálják majd. Még nem tisztázott, hogy a Ford számíthat-e büntetésre a manipuláció miatt.