A Renault új középkategóriás modellje szakít a Lagunától megszokott ötajtós, ferdehátú karosszériával, helyette klasszikus, háromdobozos szedán formát kapott. 4,85 méteres hosszával, 1,87 méteres szélességével, 2,81 méteres tengelytávjával a középkategória legnagyobb képviselői közé tartozik.
A 262 mm-es hátsó lábtérnél és a 608 literes csomagtartónál csak a Skoda Superb kínál többet,
a Ford Mondeót és a Volkswagen Passatot viszont veri a francia.
Nemcsak a moduláris padlólemez, de formanyelv is az új Espace-tól származik, akárcsak a négytagú motorkínálat, amely kizárólag négyhengeres turbómotorokat tartalmaz. A kizárólag hétfokozatú duplakuplungos váltóval rendelhető 1,6-os benzinesek 150 és 200 lóerősek, a 110 lóerős 1,5-ös dízelhez és a 130 lóerős 1,6-oshoz kézi váltó is van, a 160 lóerős biturbóhoz csak hatfokozatú duplakuplungos EDC.
A Laguna nagy újítását, a remek kanyarstabilitást adó összkerék-kormányzást szerencsére ezúttal sem hagyták ki, de újdonság, hogy a
4Control nevű rendszer ezúttal már adaptív lengéscsillapítással is kombinálható
, ami valószínűleg tovább javítja majd az útfekvést és a komfortot.
Belül felszereltségi szinttől függően 4,2, 7 vagy 8,7 colos érintőképernyő trónolhat a középkonzol tetején, felárért masszázsfunkciós, hűthető-fűthető, 10 irányba elektromosan állítható üléseket is lehet rendelni, akárcsak plexire vetített színes HUD kijelzőt. A Talisman értékesítése hivatalosan év végén kezdődik.