Bár szinte az összes új autó szabványos (kontinensünkön Euro-NCAP) törésteszteken esnik át a piaci bevezetés előtt, a gyártók aligha méretezik 200 km/h-s becsapódásra karosszériát. Épp ezért érdekes látni, hogy mit művel egy autóval egy ilyen erejű oldalirányú ütközés vagy ráfutásos baleset.
A svájci kutatóvállalat, a DTC tesztpályáján készült felvételeken jól látszik, hogy egyetlen autó sem úszta meg úgy a tesztet, hogy elég túlélőtér maradjon benne, és akkor még nem is beszéltünk arról, milyen erők hatottak volna az utasok testére.
A vélhetően bezúzásra ítélt roncsok a 200 km/h-s csattanás után eredeti méretük töredékére zúzódtak össze,
egy utasnak sem bennük esélye életben maradni.
Ezek persze extrém sebességek, de az is nyilvánvaló, hogy az Euro-NCAP szabvány maxiumum 64 km/h-jánál nagyobb tempónál is vizsgálni kellene a kocsik utasvédelmét.