Ilyen, amikor 200 km/h-val ütközik egy autó
![LiveLeak - Various Crash Tests at 200 km/h](https://cdn.origo.hu/2023/12/fZwEPNYkNwbQ6xtzhvHOOVReN8KTgTX-1wrsCS3xo6w/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzcyYTYyZTU3Mzg4YjQ5NjI5ZmQ2NmFjZDkyNjY3Mjc5.webp)
Bár szinte az összes új autó szabványos (kontinensünkön Euro-NCAP) törésteszteken esnik át a piaci bevezetés előtt, a gyártók aligha méretezik 200 km/h-s becsapódásra karosszériát. Épp ezért érdekes látni, hogy mit művel egy autóval egy ilyen erejű oldalirányú ütközés vagy ráfutásos baleset.
A svájci kutatóvállalat, a DTC tesztpályáján készült felvételeken jól látszik, hogy egyetlen autó sem úszta meg úgy a tesztet, hogy elég túlélőtér maradjon benne, és akkor még nem is beszéltünk arról, milyen erők hatottak volna az utasok testére.
A vélhetően bezúzásra ítélt roncsok a 200 km/h-s csattanás után eredeti méretük töredékére zúzódtak össze,
egy utasnak sem bennük esélye életben maradni.
Ezek persze extrém sebességek, de az is nyilvánvaló, hogy az Euro-NCAP szabvány maxiumum 64 km/h-jánál nagyobb tempónál is vizsgálni kellene a kocsik utasvédelmét.