Elektromos autókat és motorokat tesztel a Magyar Posta 2015. augusztus és 2016. január vége között, hogy a gyakorlatban szerzett tapasztalatok, adatok alapján dönthessenek a későbbi beszerzésről - jelentette be Szarka Zsolt, a Magyar Posta Zrt. vezérigazgatója.
Logisztikai munka elvégzéséhez és a csomagkézbesítéshez keresnek költséghatékony és környezetbarát megoldásokat.
A tesztelés végén összesítik a tapasztalatokat,
és kiderül, hogyan lehet az elektromos járműveket a posta munkájában használni.
A Citroen Berlingo, a Nissan ENV 200, a Volkswagen Golf, a Kia Soul, és Renault Kangoo elektromos változatait a márkák importőrei bocsátották a posta rendelkezésére, a motorkerékpárokat pedig a Govecs ajánlotta fel. Kezdetben Budapesten, később pedig vidéken használják őket csomagkézbesítési feladatokra, a motorokat futárpostai szolgáltatásban tesztelik.
Míg a belső égésű motoros járműveknél 100 kilométerre vetítve az üzemanyagköltség 3500 forint, az elektromos autóba ugyanakkora távra 1000 forint értékben kell áramot tölteni.
Főleg a sűrűbben lakott településeken ideálisak, ahol kicsik a távolságok,
sok a megállás. Hosszú távon Szarka Zsolt szerint több száz elektromos jármű kerülhet a posta flottájába. A tesztautókkal a postások az eddigi tapasztalatok szerint - feladattól függően - átlagosan 60-100 kilométert tesznek meg naponta.
A cég az elmúlt két évben elkezdte autóflottája korszerűsítését: 2013 óta 500 autót cserélt le, a közeljövőben pedig további több száz új kocsi helyezését tervezi. A korszerűsítésnek köszönhetően a posta 12 000 járműből álló flottájának átlagéletkora 10 évről 8 évre csökkent - mondta a vezérigazgató.