A Citroen külső dizájnért felelős főnöke, Frederic Duvernier a CarAdvice-nak nyilatkozott a témában. Elmondta, hogy a BMW X4, X6 és a Mercedes GLE Coupé (illetve később majd a ferdehátú GLC) formája veszélyes, ugyanis a kupés hátsó komoly hátrányokat hordoz magában.
Jelentősen lecsökkenti a kilátást hátrafelé, ami parkoláskor még nagyjából áthidalható kamerával és szenzorokkal, de menet közben ezek egyike sem segít (csak a holttérfigyelő). Ezen felül az erősen lejtős tetővonal miatt
kisebb és nehezebben bővíthető csomagtér,
valamint szűkős hátsó fejtér a vevő “jutalma”. Arra sajnos nem tért ki, hogy praktikum és kilátás szempontjából hogyan értékeli a házon belüli (Citroen) DS4-t,
Elárulta azt is, hogy számára unalmasak ezek a prémium “másolatok”, és egyáltalán nem is tetszik neki ez a kategória, melyet
csak szimplán az újdonság varázsa miatt találtak ki.
Ő olyan irányt képzel el, amelynek középpontjában a kényelem, funkció és láthatóság áll. Olyan formákat kell alkotni, amiket egy kisgyerek is le tud rajzolni emlékezetből, ha már egyszer látta az autót.
Ezzel a C4 Cactus típusra utalt, mely a PSA csoport egyik legnagyobb sikere és a Peugeot is szeretne ilyen ikonikus modelleket fejleszteni. Végül azt az információt is megosztotta, hogy legkésőbb 2017-ig a Citroen egy közepes méretű SUV-ot dob piacra. Részletekbe nem bocsátkozott, de a külsőt illetően az Aircross tanulmány megoldásait láthatjuk viszont.