Az újautó-értékesítések túlnyomó része ugyan még mindig a céges ügyfelek felé történik, a magángépjármű-piac is folyamatosan növekszik. A technológia fejlődésével az újabb modellek szervizigénye egyre kevesebb, de a modern autóipari megoldások nagyobb szaktudást igényelnek a javítások és karbantartási munkálatok során, amit sok esetben csak a márkaszervizek tudnak nyújtani.
Tavaly 80 százalék felett volt az 5 évnél idősebb autóval rendelkező ügyfelek aránya a márkaszervizekben, így egyre többen veszik igénybe az ilyen gépjárművekhez kínált kedvezményes szervizcsomagokat. A legtöbb gyártó már olyan ajánlatokat kínál az új és idősebb autókra kialakítva, amelyek ár-érték arányban versenyképesek a független szervizekkel, mivel a márkaszervizekben egy-egy javításhoz meghatározott számú elszámolható munkaóra tartozik.
Az ötévesnél idősebb autók esetében különösen fontos a jó és rendszeres karbantartás, az ezekhez kötött szolgáltatások és extrák kifejezetten népszerűek lettek az autósok körében. Az akciós alkatrészek és kedvezményes átvizsgálások mellett már olyan csomagajánlatok is léteznek, amelyek ajándék 1 év országúti segélyszolgálatot vagy például fix árazású, előírt szervizelést adnak, melynek költsége akár a gépkocsi finanszírozásába is beépíthető. A kiterjesztett garanciák átlagosan 4-5 évre, illetve 100-150 ezer kilométerre vehetőek igénybe a különböző márkáknál.
A márkaképviseletek által elvégzett munkák minden esetben számonkérhetőek és elszámoltathatóak, szemben a számlát nem adó műhelyek tevékenységével. Egy márkaszerviz rendszeresen továbbképzett szakemberei mindig magas színvonalú, új technológiákkal és olyan speciális szerszámokkal és műszerekkel dolgoznak, melyek egy független műhelyben nincsenek.
Szinte valamennyi autómárka kínál különböző kedvezményes lehetőséget a gépkocsik karbantartására, átvizsgálására és a javítási költségek csökkentésére is. Ezeket az ajánlatokat érdemes az adott márka márkaszervizében, honlapján megnézni, mielőtt bárki az autójával szervizbe menne.