A jelenlegi Lamborghini kínálat legolcsóbb modellje lesz a Huracán most bemutatott alapváltozata, az LP 580-2. Aki egy kicsit is tisztában van a márka típusjelzéseivel, az kitalálhatta, hogy ez az elnevezés egy 580 lóerős, kizárólag hátsókerék-meghajtású autót takar.
A Huracán LP 610-4-hez képest a Győrben készülő, 5,2 literes, V10-es teljesítményét 610-ről 580 lóerőre fojtották vissza, de az új hangolásnak köszönhetően
a nyomaték háromnegyedét már 1000-es fordulatszámnál leadja a szívómotor.
A sebességváltó továbbra is az Audi R8-ból származó hétfokozatú duplakuplungos egység.
Mivel kiszedték az első hajtást és a központi differenciálművet, a kis Lamborghini tömege 33 kilóval lett kevesebb, így most 1389 kiló. A hátsó tengelyre a tömeg 60 százaléka jut, de nem csak emiatt, hanem a vezetési segédek hangolása miatt is az autó eléggé
túlkormányzottan viselkedik kanyarban a Lamborghini szerint, ezért csak tapasztalt sofőröknek ajánlják.
Ezzel valószínűleg azokra a kritikákra reagáltak, amelyek szerint az összkerekes Huracán túl alulkormányzott, unalmas és kiszámítható.
A Huracán LP 610-4-hez képest az LP 580-2-nek 0,2 másodperccel tart tovább a százas sprint (3,4 mp), a végsebessége 325 helyett „csak” 320 km/h. A Huracán LP 580-2 alapára adók nélkül 150 ezer euró.