A Mininél valószínűleg megirigyelték a sportos kompaktokat és beszállnak a RS3, Golf R, Focus RS, Civic Type-R, és a többiek által uralt csatába. Nemrég mutatták be az eddigi legnagyobb Minit, a Clubmant, ami már többé-kevésbé tényleg megfelel egy prémium kompakt családi autónak. A legsportosabb kivitel azonban nem fog megállni a Mininél szokásos, 230 lóerő körüli plafonnál, az Autoexpress belső információkra hivatkozva állítja, hogy a BMW-től átvett kétliteres, turbós benzinmotorjából több mint 300 lóerőt fognak kihozni.
Ez több, mint amennyire a BMW 330i képes, és hogy ne menjenek a kukába az első gumik néhány sportos rajtolás után, az összkerékhajtást hívják segítségül. A csúcsmodellt kézi és automatikus váltóval egyaránt lehet majd kérni, mivel az eddigi statisztikák alapján a vevők közel 50-50 százalékban választanak a kétféle erőátvitel között. Fontos lépés lehet ez a Mininek, mivel az angol piacon igen kedveltek az efféle kompakt erőgépek, ebből a tortából pedig nyilván ők is szeretnének részesedni.