A BMW az utastéri kezelőfelületek újításaira koncentrál a 2016-os Las Vegas-i Szórakoztató Elektronika Kiállításon, amelyet január 6. és 9. között rendeznek. A várhatóan a nyitott tetős, új i8 Spyderbe beépített AirTouch az érintkezésmentes képernyő-technológiát jelenti, amely lehetővé teszi a szórakoztató, navigációs és kommunikációs eszközök intuitív vezérlését egyszerű kézmozdulatokkal.
A továbbfejlesztett gesztusvezérlés kézmozdulatait külön e célra kifejlesztett szenzorok figyelik a középkonzol és a középső visszapillantó közötti sávban. A menürendszer funkciói és az egyes ikonok egyetlen kézmozdulattal aktiválhatók.
Az AirTouch előfutárának tekinthető Gesture Control technológia - amely már kapható az új 7-es BMW-ben - lehetővé teszi, hogy a BMW ügyfele egyetlen ujjmozdulattal vezérelje a központi menürendszer egyes funkcióit, így például beállítsa a rádió vagy a zene hangerejét, illetve fogadja a beérkező telefonhívásokat.
Az AirTouch a sorozatgyártásban kínált gesztusvezérlés továbbfejlesztett változata, amely a műszerfalba épített szenzoroknak köszönhetően a teljes menürendszer háromdimenziós vezérlését teszi lehetővé anélkül, hogy a vezető vagy utasa megérintené az érintőképernyőt. A funkciók azonban nem csupán kézmozdulatokkal és gesztusokkal vezérelhetők: a kormánykerék bal karimáján egy láthatatlan „gombot” is elrejtettek, amely felvillan, ha a kiválasztott ikon aktiválhatóvá válik, így a vezetőnek elegendő a bal hüvelykujjával megérintenie a kormányon világító „gombot”.
Mindezt az első utas is megteheti, a tervezők ugyanis a jobb első ajtókárpit kézfej-idomába is egy hasonló „gombot” integráltak. Az első utas így bal keze mozdulataival kedvére navigálhat a menürendszerben, jobb hüvelykujja érintésével pedig könnyedén aktiválhatja a kiválasztott funkciókat.