Egy autó gyorsaságát meg lehet határozni a végsebességgel vagy a gyorsulás idejével, ezek viszont nem adnak általános képet arról, hogy ténylegesen milyen gyors kanyarokban, hogyan fékez, mennyire stabil. Ha viszont lemérik a köridejét a híres Nürburgringen, máris jó referencia, és az elmúlt években rájöttek, új típusaikkal értékes trófeákat szerezhetnek.
A középkategóriában most különösen éles a helyzet, miután az Alfa Romeo bemutatta a 159-es utódjának szánt Giuliát. Ennek a legsportosabb változatában egy Ferrari által hangolt 510 lóerős V6-os tombol, ami komoly sebességgel ruházza fel az olasz sportszedánt.
Futottak is vele gyorsan egy kört a 25 km-es Nordschleife-én, ahol 7:39-es eredményével rögtön kategóriájának élére ugrott. Ezt a BMW nem hagyhatta annyiban, így a szintén vadonatúj M4 GTS kupéval is körberohantak a német pályán.
Az eredmény igencsak mellbevágó lett. 7:28-as idejével nem csak az olaszra vert 11 másodpercet, hanem olyan autókkal került azonos szintre, mint a Porsche Carerra RS, a Ferrari 458 Italia vagy épp a McLaren MP4-12C.
Természetesen a GTS még a sima M4-hez képest is ki van hegyezve. Turbós benzinmotorja 500 lóerőt, valamint 600 Nm-t küld a hátsó kerekek felé, a maximális teljesítményt vízbefecskendezéssel fokozzák. A nyers számok önmagukban még nem sokat jelentenek, a köridőben jelentős szerepet játszik például az optimalizált futómű és aerodinamikai kialakítás is.