A tervek szerint 2020-ig 515 kilométer gyorsforgalmi utat építenek Magyarországon. Az új uniós támogatási időszakban 2020-ig mintegy 465 milliárd forint áll rendelkezésre közútfejlesztésre, ehhez a magyar kormány saját forrásból a friss határozat szerint 750 milliárd forintot tesz hozzá. Utóbbi úgy jön össze, hogy a 2015-ös és a 2016-os költségvetésben már szerepel összesen 171 milliárd forint ilyen célra, 2017 és 2019 között pedig további 579 milliárd forint jut útépítésekre.
A határozat szerint megvalósulhat az M85 autóút Csorna-Sopron, országhatár szakasza, az M4 gyorsforgalmi út M0-Abony-Törökszentmiklós közötti része, az M8-as és az M44-es gyorsforgalmi út Kecskemét-Nagykőrös-Békéscsaba közötti szakasza, a 23-as és 25-ös főutak Bátonyterenye-Ózd közötti szakaszának gyorsforgalmi fejlesztése, a 471. főút Hajdú-Bihar megyei részének fejlesztése, a 813-as út Győr keleti elkerülője, valamint a 102-es gyorsforgalmi út megépítése az M1-es autópálya és Esztergom között.
Új gyorsforgalmiút-kategóriát vezetnek be
Tasó László közlekedési államtitkár augusztusban jelentette be, hogy új gyorsforgalmiút-kategóriát vezetne be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium. Az M gyorsút 2X2 sávos lesz,a két irányt fizikailag is elválasztják, de nem lesz rajta leállósáv. Szintbeli kereszteződés viszont lehet, sőt körforgalom és – a települések közelében – jelzőlámpás csomópont is. A fapados gyorsút a tervek szerint autóúttáblát kap majd, és ennek megfelelően 110 kilométer per óra lesz rajta a legnagyobb megengedett sebesség.