Július végén nagy ünnepség kíséretében átadták München legújabb városi alagútjait, de lehet, hogy heteken belül lefagy a mosoly az arrajáró autósok arcáról.
A két kilométeres szakaszon ugyanis 30 traffipaxot állítottak üzembe,
ami ellen a Mobil in Deutschland autóklub hevesen tiltakozik, mondván, a kameraerdővel nem a balesetmegelőzés a cél, hanem a pénzbehajtás.
Amúgy a másfél kilométeres Luise-Kiesselbach-Tunnel és a hozzá kapcsolódó 620 méteres Heckenstallertunnel az elmúlt évek egyik legnagyobb építkezése volt Münchenben, közel 400 millió eurót ölt bele a város és a bajor szövetségi állam. Az volt a fejlesztés célja, hogy élhetőbbé tegye a környéket,
a jövőben napi 120 ezer járművet lehet így a föld alá terelni,
míg a felszínen csak 40 ezer marad.
Még tovább csökken a forgalom, amikor további két év munkával tovább szűkítik a fenti utakat, parkosítanak és fasort telepítenek. Ezzel töredékére csökken a korábban a környéken lakók életét pokollá tevő városi autópálya zaj- és szmogterhelése. 1996 óta ez már a Mittlere Ring (középső körgyűrű) harmadik új alagútja.
Először a Petueltunnel készült el 2002-ben, eredetileg még sebességmérők nélkül, de tavaly két-két darabot felszereltek menetirányonként. A 2009-ben átadott Richard-Strauss-Tunnel falaira a városüzemeltetők már eleve felszereltettek 24 darab traffipaxot, de a német rekorderré most egyértelműen az új Luise-Kiesselbach-Tunnel lépett elő. Ezt az arrajáró magyar autósoknak sem árt számításba venni, mert egyre hatékonyabban kezdik behajtani a külföldi bírságokat.