Ferjáncz Attila 1974-ben versenyzett a farmotoros, műanyag karosszériás, gyenge futóművű, mégis félelmetesen gyors Alpine A110-essel. A nehezen vezethető autót 1,8 literes, 170 lóerős motor hajtotta, a hátrányai közé a szűk utastér, az alattomos viselkedés és a nagy szervizigény számított. 1973-ban az Alpine ezzel a kocsival hódította el az első ízben kiírt rali márkavilágbajnoki címet.
A Renault hivatalosan is megerősítette, hogy február 16-án debütál az új Alpine sportkocsi, amely várhatóan A120 névvel kerül forgalomba, ezzel is utalva az 1961 és 1977 között gyártott A110-esre.
Az önállósodott, de továbbra is a Reanult felügyelete alatt működő cég újdonsága igazi méregzsák lesz. Bár a szabadalmi képek alapján a formája nagyon hasonlít az elődére, de
ez már orrmotoros, és fémkarosszériás lesz,
szerencsére a hátsókerék-meghajtás azért megmarad.
A tömegét állítólag 1100 kiló alatt tartják, az orrában a következő Mégane RS 1,8 literes turbós benzinmotorja dolgozik majd, melyet egy hétfokozatú, duplakuplungos váltóhoz kapcsolnak. A Clio RS motorjából kifejlesztett erőforrás
alapból 250 lóerő körüli teljesítményt ad majd le, de később egy 300 lóerős kivitel is érkezik belőle.
A szép formájú, egyszerre múltidéző és modern kupé orrán megjelenik majd a két kerek ködlámpa, de a lapos far és a középen kivezetett kipufogó is az A110-est idézi meg. Sajnos a belteret egyelőre titok övezi, a pletykák szerint digitális műszerfala lesz, akár az Audi TT-nek.