Még 2012-ben mutatta meg először a BMW az akkor még tanulmánynak számító i8 nyitott változatát, a Spydert. Most a CES-en újra elővették a konstrukciót, de már nem a tető, vagy az ajtók hiányán, hanem az autóban lévő technológián van a hangsúly. A hiányzó részeket leszámítva formailag nem is nagyon van eltérés a széria i8 kupéhoz képest, bár az a forma már önmagában is a jövőt idézi. A beltérben viszont teljesen új koncepciójú műszerfalat helyeztek el, amely három kijelzőből áll.
Ebből az egyik a szélvédőre vetíti a legfontosabb információkat, mint például a sebesség, vagy a navigációs rendszer utasításai, de például az út nyomvonalát is meg tudja jeleníteni, így a nem belátható kanyarokra is időben fel tud készülni a vezető. A második képernyő a klasszikus műszerfalat helyettesíti a kormány mögött, ezen többek között az autón elhelyezett kamerák képeit is lehet nézni, mivel az ajtókkal együtt a visszapillantó tükrök is eltűntek az i8-ról.
A harmadik, a középkonzoltól egészen a jobb oldali ajtónyílásig húzódó óriási, 21 hüvelykes panoráma képernyő a legkülönlegesebb. Ez utóbbi kettő Ultra HD felbontással és autosztereoszkopikus megoldással működik, azaz tulajdonképpen 3D hatást kelt, de nem kell hozzájuk semmilyen kiegészítő, például szemüveg.
A különleges i8 koncepció már önvezető képességgel is bír, melynek működését a kormány kék színű világítása is jelzi. Ha esetleg elhagyná a kocsi a kijelölt sávot, akkor a fény pirosra vált, ezzel figyelmeztetve a vezetőt, hogy avatkozzon közbe.
Ha bizonyos forgalmi szituációkban, vagy közelgő veszélyhelyzetben a rendszer úgy ítéli meg, hogy az emberi vezető alkalmasabb lenne, akkor hangjelzést ad, és hét másodpercen belül vissza tudja adni az irányítást.
Amennyiben az automatika vezet, akkor az óriási kijelzőn különböző multimédiás tartalmakat lehet nézni a felhő alapú tárhelyről streaming kapcsolaton keresztül, de akár videotelefonálni is van mód. A rendszer vezérlését az Air Touch rendszerrel oldották meg. Ez már az új 7-es BMW-ben is megtalálható, lényege, hogy a műszerfalba épített szenzorok érzékelik a különféle kézmozdulatokat. A BMW i Vision Future Concept jelen formájában nem kerül gyártásba, az itt bemutatott megoldásokat azonban viszontláthatjuk majd a jövő BMW-iben.