A 2013-ban bemutatott Ford Fiesta ST rétegmodell létére egész jól fogyott, 30 ezer darab kelt el belőle, és húsz nemzetközi díjat söpört be. Nem volt kérdés a folytatás, és az most meg is érkezett a ST200 néven, amiből a szám a megnövelt teljesítményre utal.
Kereken tíz százalékkal, összesen 200 lóerősre izmosodott az 1,6-os turbómotor, a nyomaték pedig 300 Newtonméterrel nőtt. Így álló helyzetből már 6,7 másodperc alatt tud százra gyorsulni, a végsebesség pedig eléri a 230 km/h-t.
Az átdolgozott motor 20 másodpercig túltöltéssel is tud működni, a váltó végáttételét pedig rövidebbre vették, így nagy tempónál is komolyabb tartalékokat tud mozgósítani. Megmaradt az előd ST vívmányaként a széria Fiestákénál közvetlenebb kormány, feszesebb futómű, harapósabb fék, alacsonyabb tömegközéppont és az áthangolt, nyomatékvektor-szabályzós ESP.
Optikailag új, 17 colos matt alufelniszett, vörös féknyereg, egyedi kárpitozású Recaro sportülés és megvilágított küszöbdíszléc jelzi az új modellévet, és a friss „viharszürke” fényezés is segít megkülönböztetni a sportmodellt.