Csukott tetővel úgy néz ki a Mazda MX-5 új változata, mintha hagyományos, fix tetejű kupé lenne. Ilyen állapotában a kétüléses sportkocsi jobban ellenáll a vandáloknak, a karosszériája merevebb, és menet közben is csendesebb.
A Mazda ezúttal nem a Roadster Coupé, hanem a Retractable Fastback nevet adta a keménytetős változatnak. Az autós szaknyelvben a fastback olyan ferdehátú kocsikat jelöl, amelyeknél a csomagtartó nyitásakor a hátsó szélvédő a helyén marad.
A Mazda hasonló kialakítást választott, mint amit a Porsche is használ a 911 Targánál: a hátsó szélvédő közvetlenül az ülések mögött, függőlegesen helyezkedik el, a tető viszont két, háromszög alakú elemre támaszkodik.
Azért nem nevezik roadsternek ezt a változatot, mert nyitáskor csak a tető tűnik el a csomagtartó mellett kialakított rekeszben, a háromszög alakú elemek nem.
A hátsó szélvédőt egyébként le lehet hajtani. A targatetős megoldás előnye, hogy a csomagtartó ugyanúgy 130 literes, mint a vászontetős MX-5-nél.
Azzal ellentétben az RF teteje viszont teljesen elektromos mozgatású,
a nyitás/csukás 12 másodperc alatt megy végbe, akár 10 km/h sebességnél is.
Európában az ismert 1,5 és kétliteres Skyactiv motorokkal kerül majd forgalomba az RF változat, a vászontetőshöz képes némileg áthangolt futóművel és kormányzással.
A menetteljesítmények és a fogyasztás is várhatóan kissé romlik majd, mert az RF tömege nagyobb, mint az 1050 kilós vászontetősé. Azt még nem tudni, hogy a kemény targatetőt a Mazda MX-5 ikertestvére, az azonos technikára épülő Fiat 124 Spider is megkapja-e.