A vadonatúj, 5,33 méter hosszú nyolcadik Hilux generáció háromféle felépítménnyel (normál, négyszemélyes extra, ötszemélyes dupla) és megnövelt külső méretekkel rendelkezik, az elődjéhez képest a 7,5 centivel hosszabb, 2 centivel szélesebb és 4,5 centivel alacsonyabb.A plató szélessége 1544-ről 1645 mm-re nőtt, a rakodófelület jobban ellenáll a deformálódásnak, mint korábban.
20 százalékkal növelték a létraalváz merevségét és a futóművek rugóútját,
ami már sejteti, hogy javult a terepjáró-képesség. A Toyota szerint aszfalton is ügyesebben mozog a Hilux, és csendesebb is, mint korábban, a rugózása pedig valamivel kényelmesebb, bár a hátsó, laprugós merev híd miatt üresen valószínűleg így is pattoghat kissé.
Belül az igényesebb anyaghasználatnak köszönhetően már
közel olyan az összhatás, mint egy Toyota személyautóban,
amit a 7 colos érintőképernyő bevezetése és a korábbinál jóval rövidebb váltókar is alátámaszt. Végre eltűnt az összkerékhajtás és a felező karja a váltó mellől, ezeket a funkciókat már ugyanis elektronikusan, kapcsolóval lehet működtetni.
A vadonatúj fejlesztésű 2,4 literes, négyhengeres dízelmotor 150 lóerős, a 400 Nm-es maximális nyomatékát pedig már 1600-as fordulatszámnál leadja. Alapból hatfokozatú kézi váltót kapcsolnak hozzá, de felárért hatfokozatú automata is rendelhető, kizárólag a 4x4-es változatokhoz.
A régi Hilux-hoz képest 9 százalékkal csökkent a fogyasztás, a kézi váltós összkerekes az európai norma szerint 7,3 liter gázolajat éget el 100 kilométeren. A nyomatékosabb motor és az erősebb alváz miatt
a maximális vontatható tömeg 3,2 tonnára nőtt.
A Genfi Autószalonon interjút készítettünk Alain Dujardynnal, a Toyota Central Europe elnökhelyettesével, aki - mivel mérnök - a Hilux fejlesztésében is aktívan részt vett.
Mikor kezdték az új Hilux fejlesztését?
Az új Hiluxot 2016-ben vezetjük be Nyugat-Európában, de Thaiföldön már tavaly óta kapható. A fejlesztés 2010-ben kezdődött, azért kellett ilyen sok idő a munkához, mert a személyautókkal ellentétben a Hiluxot sokkal többet vezettük a tesztelés közben a világ legkülönbözőbb pontjain, mint amennyit egy személyautót kellett volna.
A szimuláció egy ilyen nagy terhelésre tervezett jármű esetében kisebb szerepet játszik, mint a valódi tesztelés.
A Hilux fejlesztésre nagyrészt együtt zajlott a következő Land Cruiserével, mivel mindkét modellnek több tesztelésre van szüksége, mint a személyautóknak.
Mi a megcélzott értékesítési mennyiség a nyolcadik generációból?
Az előző Hilux-szal és a platformjára épülő testvérmodellekkel az volt a célunk, hogy 500 ezret eladjunk belőle, erre közel egymilliónál állt meg a számláló. Most ezzel az új Hilux platformmal már az a célunk, hogy 1,2 milliót adjunk el. Ezt úgy tervezzük elérni, hogy
ezúttal is három különböző autót építünk a meglévő létraalvázra.
Először is ott van a Hilux pickup, aztán a Fortuner SUV, és végül az Innova nevű egyterű (Európában csak a Hiluxot forgalmazzák). Bár a műszaki alapok azonosak, fontos különbség a régi generációkhoz képest, hogy ezúttal mindhárom modell teljesen önálló műszerfalat fog kapni.
Világautónak tekinthető-e a Hilux?
A Hiluxot minden fölrészen áruljuk, szinte minden országban, kivéve Észak-Amerikát, ahol a nagyobb Tundrát kínáljuk. Ennek az az oka, hogy Amerika egyedi biztonsági előírásokkal rendelkezik. Ezek nem kompatibilisek egyik földrész pickupokra vonatkozó előírásaival sem.
A Hilux legfontosabb piaca Thaiföld. Mindenki azt hiszi, hogy az Egyesült Államokban fogy a legtöbb pickup, de ez nem igaz, valójában Thaiföld a pickupok legnagyobb piaca. Sőt, azt sem tudják sokan, hogy az ebben az országban rendkívül népszerű Fortunerből is világszerte több fogy, mint az ismertebb Land Cruiserből.
Mely területeken lépett előre a legjobban a nyolcadik generáció az elődjéhez képest?
A 2016-os Hilux vadonatúj alvázzal rendelkezik, amely nagyrészt alvázas rendszerű. Ez még erősebb, mint az előd esetében. A plató a legszélesebb a szegmensben, erre szintén büszkék vagyunk. Javult a terepjáró-képesség is a fejlettebb összkerékhajtás miatt. Már nem a váltó melletti karral, hanem egy kapcsolóval lehet kétkerék-meghajtásról összkerékre váltani, az elektronikus kipörgésgátlót a Land Cruiserből vettük át. Szintén fontos újítás, hogy bevezettük a globális dízelmotorunkat a Hilux-ban, ez Nyugat-Európában 2.4 literes, kézi és automatikus váltóval is párosítható.