A Global NCAP töréstesztjén kizárólag Indiában népszerű, olcsó modellek szerepeltek, indiai specifikációban. A Renault Kwid, a Maruti Suzuki Celerio, a Maruti Suzuki Eeco, a Mahindra Scorpio és a Hyundai Eon egyformán rossz eredményt ért el:
mind az öt autó megbukott,
mert nulla csillagot (a maximum öt lenne) kaptak az utasvédelemre.
A rendkívül rossz eredmény arra vezethető vissza, hogy az indiai piacon a kemény árverseny miatt nagyon szegényes az autók biztonsági alapfelszereltsége, és a karosszériastruktúrák merevségére sem fordítanak kellő figyelmet a gyártók.
A Renault Kwidből összetörtek két javított biztonságú példányt is, az egyiket felszerelték két légzsákkal is, de ezek is nulla csillagot értek el. Egyébként a Kwid alapára Indiában 1,2 millió forintnak felel meg, légzsákok nélkül.
Az indiai autók gyatra biztonsága egyre jobban szúrja a szemét a töréstesztet végző Global NCAP szervezetnek, mivel
évente 135 ezer ember hal meg az ország útjain.
„Erősen hisszük, hogy egyetlen autógyártónak sem kellene olyan autókat kifejlesztenie, amelyek ennyire alatta vannak az elvárható minimális biztonsági szintnek” – nyilatkozta David Ward, a Global NCAP főtitkára.
A mostani törésteszten részt vett autók közül a Maruti Suzuki Celerio miniautó Suzuki Celerio néven nálunk is kapható, de a magyar piacra a thaiföldi, és nem az indiai gyárból érkezik. Európában már kötelező a dupla légzsák, a biztonsági utascella, az ABS és az ESP is, ezért nem meglepő, hogy ez a verzió sokkal jobban szerepelt az Euro NCAP töréstesztjén: három csillagot kapott.
A Renault korábban büszkén hirdette, hogy minden európai modellje ötcsillagos. Ez ma, a szigorított követelményrendszerben már nem igaz – már a vezetéstámogató rendszerek meglétét is vizsgálják –, de a legkisebb modelljük, a Twingo is négy csillagot ért el Európában, igaz, a típus alapára 2,64 millió forint.
A tervek szerint Indiában csak 2018-tól lesz kötelező az új autókat minimum két légzsákkal, blokkolásgátlóval és biztonsági övvel felszerelni.