Az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) közlekedésbiztonsági felügyelet szerint a már visszahívott 28,8 millió autónak mindössze 28 százalékát javították ki az eltelt két év alatt, mert a Takata és más gyártók nem tudnak eleget előállítani az új típusból.
A tulajdonosok értesítése sem egyszerű feladat, és még rá is kell venni őket, hogy vigyék el járműveiket a szakszervizekbe. Több mint egy tucat autógyár kényszerült visszahívni Takata-légzsákokkal szerelt modelljeit.
Az autóipar egyik legnagyobb visszahívási akciójának oka, hogy a Takata-légzsákokat felfújó pirotechnikai eszköz robbanótöltete idővel nedvességgel szívja meg magát. Ez instabillá teszi a vegyületet, és az emiatt az eredetileg tervezettnél nagyobb erejű, repeszképző robbanást okozhat. A nedvszívó adalékkal ellátott pirotechnikai eszközöket nem hívják vissza.
Az újabb visszahívási akció mellett az értesülések szerint három különböző vizsgálat eredménye alapján döntött az amerikai felügyelet. Az egyiket a Takata, a másikat tíz autógyár közös kutatócsoportja, a harmadikat a Honda végezte el.
A hibás légzsákok bizonyítottan több mint tíz ember halálát okozták.