Az AAA Auto közleménye szerint 2015-ben Magyarországon összesen 153 495 külföldről behozott használt gépkocsit helyeztek forgalomba, az idei év első öt hónapjában pedig 71 954-et.
A származási országok között túlsúlyban van Németország és Franciaország - márpedig mindkét országban több helyen, nagy közúti forgalmú városokban is rekordáradások voltak az elmúlt hetekben.
A vízkáros gépkocsik elektronikus rendszerei gyakorlatilag bármikor felmondhatják a szolgálatot, és a fokozott korrózió miatt a külső részeknél is károsodás léphet fel. A csomagtartóban vagy a szőnyeg alatt jelentkező korrózió és kellemetlen szag gyakran árulkodó jel a vízkárral kapcsolatban.
A használtautó-vásárlóknak minden esetben ragaszkodniuk kell ahhoz, hogy az adásvételi szerződésben szerepeljen rendelkezés a gépkocsi vízkármentességéről, hogy később, szükség esetén kártérítést követelhessenek. A vízkáros autókat gyakorlatilag lehetetlen értékesíteni a származási országokban, ezért exportálják őket például Magyarországra és a környező országokba.