Logikus lépés volt a Seattól, hogy elkészítette első SUV-ját, hiszen Európában 5-6 éve ez a szegmens növekszik a legdinamikusabban. Magyarországon is hasonló trend figyelhető meg,
2010 óta megnégyszereződött a szabadidő-autók piaca.
Az Ateca alkatrészei nagy részén a Volkswagen Tiguannal és a jövőre érkező új Skoda Yetivel osztozik, az alapokat a moduláris MQB platform adja. 4,36 méter hosszú, 1,84 méter széles és 1,6 méter magas, tengelytávolsága 2,64 méter.
A Leonnál 10 centivel hosszabb, 7 centivel szélesebb, 16 centivel magasabb,
a tengelytávja viszont csak 1 centivel hosszabb.
Elsőkerék-meghajtással az Ateca csomagtartója 510 literes, összkerékhajtás esetén 485 literre módosul az érték. Ezek a számok nagyjából megfelel a konkurencia átlagának, a kategóriában csak a Nissan Qashqai és a Suzuki SX4 S-Cross kínál lényegesen kisebb poggyászteret.
Európában szeptembertől lesz kapható az Ateca, a Volkswagen-konszern kínálatából ismert számos turbómotorral.
A belépőmotor a háromhengeres, egyliteres turbó
115 lóerővel, az 1,4-es, hengerlekapcsolásra képes benzines 150 lóerős. Dízelből három érkezik 115-190 lóerővel.
Minden motorhoz hatfokozatú kézi váltó jár alapáron, opcionálisan hétfokozatú, duplakuplungos DSG automata is kérhető, akár a 4x4-es változatokhoz is, ami nem evidens egyes konkurens modellek esetében.
Az Ateca a konszern kínálatában szereplő biztonsági extrák zömét megkapta, széria például városi ráfutásra figyelmeztető és vészfékező rendszer, de az extralistán is bőven szerepelnek asszisztens rendszerek a kormányzó sávtartó automatikától a radaros tempomaton át a 65 km/h-nál kisebb sebességnél önvezetésre képes dugóasszisztensig.
Júliusra készül el az árlista, de annyi biztos, hogy az egyliteres, benzinmotoros, alapfelszereltségű (seatul Reference) verzió alapára ötmillió forint alatt marad. Ez hatalmas különbség a szintén új, műszakilag az Atecával azonos Volkswagen Tiguanhoz képest, amelynek árlistája 6,94 millió forinttól indul a 125 lóerős 1,4-es turbómotorral.
Már ötmillióért is használható felszereltséget ad az Ateca:
manuális klímával, négy elektromos ablakemelővel, sok légzsákkal, elektromos tükrökkel, érintőképernyővel és fedélzeti számítógéppel is ellátják.
Reference felszereltséggel csak a két leggyengébb motor választható, aki többet akar 115 lóerőnél, annak muszáj a Style vagy az Xcellence csomagot kérnie. Igen hosszú az Ateca extralistája, akár LED-es fényszóró, körkörös kamerarendszer, láblendítéses csomagtartónyitás, vezeték nélküli telefontöltés, többszínű hangulatvilágítás és elektromos mozgatású vonóhorog is rendelhető lesz.