A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNKoch Máté
12:25VívásMate Tamas Koch-Grabiel Lugo
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
13:40VívásJakub Jurka-Gergely Siklosi
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
NyílNyíl

Ha a tulaj kéri, visszavásárolják a csaló szoftveres VW-t

VW, Volkswagen
Wolfsburg, 2015. szeptember 25. Egy Volkswagen Passat autó kipufogócsövei a német járműgyártó csoport wolfsburgi gyára előtt 2015. szeptember 25-én. A VW igazgatótanácsa ezen a napon dönt a következő vezérigazgató személyéről. Az amerikai Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) szeptember 18-án leleplezte a céget, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járművébe, amelynek segítségével kijátszhatók a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó amerikai előírások. (MTI/EPA/Julian Stratenschulte)
Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államokban 475 ezer autó érintett a dízelbotrányban, októbertől a Volkswagen megkezdi a milliárdos kártalanítást. Addig is eldönthetik a tulajdonosok, hogy a visszavásároltatás mellett döntenek-e, vagy beleegyeznek-e a javításba. Egy amerikai szövetségi bíró előzetesen hozzájárult a kártérítési összeghez.
Vágólapra másolva!

Charles Breyer szövetségi bíró előzetes hozzájárulását adta ahhoz, hogy a Volkswagen 14,7 milliárd dolláros kártérítési összeget fordítson a hibás Volkswagenek vásárlóinak kártalanítására az Egyesült Államokban. Ez azt jelenti, hogy az októberben várható végső döntésig a károsultak egy honlapon már most kiválaszthatják azt a megoldást, amit a legkedvezőbbnek tartanak: visszakérhetik az autó árát vagy kérhetik a megjavítását, de ha akarják, akkor egyedi pert is indíthatnak a német cég ellen.

Forrás: MTI/EPA/DPA/Julian Stratenschulte

A megállapodás a VW és az amerikai hatóságok között még a múlt hónapban jött létre. A kártérítés oka, hogy Európa legnagyobb autógyártója trükkös szoftvert alkalmazott, amivel meghamisították az emisszós mérőszámokat, és így a kocsik

a jelzettnél valójában akár negyvenszer több káros anyagot bocsátottak ki,

veszélyeztetve ezzel nem csupán a környezetet, hanem az emberi egészséget is.

A botrány kirobbanása után a Volkswagen elismerte a csalást, és késznek mondta magát a hibák orvoslására. Beleegyezett abba is, hogy a vásárlók kártalanítása mellett további 27 milliárd dolláros büntetést fizet be az amerikai környezetvédelmi hatóságnak. Charles Breyer bíró azután engedélyezte a megállapodást, hogy meghallgatta tíz ügyvéd álláspontját.

Forrás: Volkswagen

Az előzetes jóváhagyás kihirdetése után azonban azt hangsúlyozta, hogy a bíróság október 18-ig semmiképpen nem hoz végleges döntést. Addig még meghallgat több érintettet és fogyasztóvédőt is, akik eddig nem kaptak lehetőséget álláspontjuk kifejtésére. Az akció 475 ezer autót érint az Egyesült Államokban.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!