Csillogó autószalon helyett szokatlan helyszínen, a szentpétervári U35 zenei és költészeti fesztiválon mutatkozott be a Lada prototípusa. Azon kívül, hogy EV jelzést ragasztottak rá, alig változott a külseje a szériamodellhez képest (a benzines Vesta tesztjét itt olvashatja), ami szintén eltér a mai autóipari trendektől. Még a töltőcsatlakozót is a tanksapka mögé, az üzemanyagtöltő nyílás helyére tették.
Szerencsére a partizánpremieren azért kiszivárgott róla néhány adat, a villanymotorja például 60 kW-os (82 lóerős), az akku kapacitása pedig 25 kWh. Menetteljesítményeivel nem fog a legfürgébb e-autók közé tartozni, álló helyzetből 15,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 140 km/h, de nagy nyomatékával valószínűleg energikus lesz városban.
Lítium-ion akkucsomagjából normál használat mellett 150, takarékosan vezetve pedig 200 kilométeres hatótávra futja – ugyanennyit tud az alapkivitelű Nissan Leaf is a viszonylag laza európai mérési szabványok szerint. Gyorstöltőn (nem tudjuk, hogy ez CHAdeMO szabványt jelenti-e) fél, míg normál otthoni konnektorról 9 óráig tart "feltankolni".
Annak, aki máris rohanna rendelni egyet, rossz hírünk van: nálunk hivatalosan még a hagyományos, benzinmotoros Vesta sem kapható, és a távoli jövő zenéje az EV nyugati exportja. Viszont a helyi piacra nem merik elkezdeni a sorozatgyártást, csak egyedi rendelésre készítik, külön kialkudott áron.
Nem ez az első villanyautója a Ladának, a Kalinából száz ilyen ökováltozat épült, de a hőskorban készült néhány tucatnyi elektromos kivitel az 1200-as kombiból is, a hatalmas akkuk miatt kétajtós, hátul lemezelt karosszériával, 100-130 kilométeres hatótávval és 87 km/h-s végsebességgel.