A Mercedes-Benz Future Bus a városi Citaro típus 12 méteres változatára épül, de teljesen más felépítménye van: a külső formája meglepően jól leplezi, hogy ez valójában egy óriási téglatest. Belül is igen futurisztikus formák fogadják az utasokat, igaz, az alapterülethez képest kevés az ülőhely, és ajtóból is csak egy van, középen.
A jármű 10 kamera segítségével tájékozódik, de rövid és nagy hatótávolságú radarokkal is rendelkezik, sőt, a CityPilot rendszere
még a közlekedési lámpákkal is összeköttetésben áll,
így a jövőbusz - a jó sofőrhöz hasonlóan - mindig az optimális sebességgel közelíti meg a kereszteződéseket, hogy ne kelljen feleslegesen megállnia. Az önvezető rendszer 200 méterre lát előre, ami városban bőven elegendő.
Igaz, még csak a buszoknak kiépített, lezárt gyorsút-hálózaton (Bus Rapid Transit) képes önmagát vezetni, ahol nincsenek a buszokon kívül más közlekedők és zebrák sem. Ilyen BRT út már van például Hollandiában Amszterdam és Haarlem között. Később a szoftver alkalmas lesz a városi forgalomban való automatizált vezetésre is.
Az eredetileg kamionokhoz fejlesztett, de a busz számára átalakított CityPilot önvezető rendszer felismeri a közlekedési lámpák jelzéseit, és azt is, ha gyalogos vagy kerékpáros vág át az úton, a buszt pedig a megállóban centiméteres pontossággal mindig ugyanott állítja meg.
Lehet valami a Mercedes állításában, hogy az önvezető technológia a buszokra lett kitalálva, mert mindig ugyanazon az útvonalon közlekednek egy megadott menetrend szerint.
Jelenleg még egy emberi sofőrnek is ülnie kell a fülkében, de a Mercedes szerint az önvezető rendszer már most is olyan precíz, amire az hús-vér sofőr soha nem lenne képes, évtizedes rutinnal sem.