Amikor ez a házasság megköttetik, nincsen lelkipásztor, násznép és sok koszorúslány, csak egy-két összehúzott szemöldökkel figyelő munkás és légiesen tornászó robot a győri Audi-gyárban. Hacsak nem jön közbe válóokként egy kínos baleset,
a karosszéria és a hajtáslánc frigye örökre köttetik,
csakis a bontó választhatja szét, sok-sok évtized múlva.
Tulajdonképpen ez az autógyártás legizgalmasabb mozzanata, amit a Hogyan készül videósorozatunk mostani, befejező részében mutatunk be (a korábbi epizódokat lent, a kapcsolódó cikkekre kattintva érheti el kronológiai sorrendben). A szereldében járunk, ahol találkozik a karosszériaüzemben legyártott, majd a lakkozóban lefestett karosszéria, illetve a hajtáslánc (beleértve a motorgyárból érkező TFSI vagy TDI blokkot is). Íme, a kisfilm:
Ebben az üzemben – nagyarányú emberi közreműködéssel – kétpercenként születik egy új Audi, miután lenyűgöző logisztikai megoldásokkal minden apró alkatrész a helyére kerül, és felöltözik az autó.
Utána következik a minőségellenőrzés,
majd a titkos tesztpálya, amit videós riportunkban kipróbálunk egy körre. Ezzel persze nem lesz nullkilométeres az új kocsi (pontosabban jogi értelemben az marad), de garantált lesz, hogy az első tulajdonost nem éri meglepetés.
De pontosan milyen autóról van szó? Nos, itt készül a harmadik generációs TT Roadster és Coupé változata, illetve az A3/S3 Limousine és Cabrio, jövőre pedig az új Q3 gyártása is megkezdődik. Tavaly decemberben
elhagyta az üzem kapuját a 300 ezredik autó,
az éves termelés meghaladta a 160 ezret. Már három műszakban, több mint 4200 alkalmazottal folyik a járműtermelés a rekorder motorgyár szomszédságában, aminek a helyén 1993-ban egy mező és egy félkész Rába-csarnok állt.