Már a Porsche sem a régi, négyhengeres lett az új Boxster
![porsche 718 boxster](https://cdn.origo.hu/2023/12/mQ3HFLcNTYibpO-ydfyqfJeHCpGbDU3n20s4UPVTBmk/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2ZjMThmZGI2MjY3YTQwMzg5ZmEyMjgzM2M3MzE5ZWRm.webp)
Két évtizeddel a Boxster bemutatása után a Porsche nem csupán az autó nevét cserélte le, a kínálatban négyhengeres turbómotorok is megjelentek.
Ettől a generációtól kezdve az autó hivatalos neve 718 Boxster, ezzel az eredeti, egyébként négyhengeres 718-as előtt tiszteleg a Porsche, amely számtalan versenyt nyert az ötvenes és hatvanas években. Hiába, valamivel le kellett nyomni az új motorokat a rajongók torkán.
A 718 Boxster a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be, valószínűleg a 718 Caymannal együtt, amelyre szintén érvényes a névcsere. A négyhengeres turbómotorok 2,0 és 2,5 literes lökettérfogattal lesznek elérhetők, később a Macan SUV-ben is megjelennek.
A beugró szintet jelentő kétliteres motor 300 lóerős, 380 Nm-es csúcsnyomatéka 1950-4500-as fordulatszámig áll rendelkezésre. Ezzel 35 lóerőt ver a normál feltöltésű 2,7 literes hathengeresre, amelynek a helyére lép. PDK duplakuplungos váltóval és opciós Sport Chrono csomaggal 4,7 másodperc alatt gyorsul százra a Boxster, 0,8 másodpercet verve elődjére.
A 2,5 literes négyhengeres 350 lóerős (420 Nm), ez szintén 35 lóerős ugrás a Boxster S-hez képest. Az új motorok 13 százalékkal takarékosabbak a Porsche szerint. Alapáron mindkét változat hatfokozatú kézi váltóval érkezik, a Porsche ugyanis az iparági trendekkel ellentétben nem hagyja eltűnni ezeket. Noha a Porsche szerint teljesen áttervezték az autót, alig különbözik a kifutó modelltől.