Főleg az olcsó regadó miatt a növekedés motorja továbbra is az import, ami várhatóan 17 százalékkal lesz több, mint az előző évben. Némi lassulás tapasztalható ugyan a korábbiakhoz képest, de Frank György, a Weltauto márkaigazgatója szerint ennek nincs kifejezett piaci oka, a dinamika erős marad.
A szürkeimport útján érkezett autók kétharmada 10 évesnél öregebb,
az idén 85 ezer ilyen korú kocsival bővült a magyarországi járműpark. A legnépszerűbb behozott autótípus sorrendben a Volkswagen Passat, a Ford Focus, a VW Golf, a BMW 3, és az Audi A4.
A Weltauto szerint a magánúton importált autók általában az országba érkezésüktől kezdve adóelkerülők. A behozatalt intéző nepper ugyanis rejtve marad az eladási láncban, amire az ad lehetőséget, hogy
az Európai Unióban nincs kidolgozott rendszere az áfa nyomon követésének.
A tulajdonos a későbbiekben pedig jellemzően sufniműhelyekhez fordul a javíttatások során, mert a drágább márkaszerviz nem éri meg számára.
A Weltauto szeretné, ha a kormány a környezetvédelmi besorolás figyelembevételével növelné a regadót, ha a behozott autók számára is kötelező lenne az eredetvizsga, és, ha bevezetnék az egységes, európai adóigazolást a használt autókra. Frank szerint probléma, hogy a biztosítók számla nélkül is fizetnek a károk helyreállításáért a szervizeknek, akik emiatt gyakran illegális bontókból szerzik be a cserealkatrészeket.
A DasWeltauto kínálatában az új autók árába beszámított használt járművek, lízinges, illetve kölcsönzők által leadott kocsik vannak. A kereskedések állapotfelmérésen átesett autókat forgalmaznak, egyedi elbírálás alapján 1 év/30 ezer kilométer garanciával. Idén 6300 autót értékesítenek a 30 partnerüknél, amivel piacvezetők a használtautó-kereskedések között.