Furcsa orrot kapott a legnagyobb esztergomi Suzuki
![Suzuki SX4 S-Cross](https://cdn.origo.hu/2023/12/vU16z2Ct1jcGwYDqgbZZHNqrcyFFUb227kNRXQXmZVo/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2I0Zjg4N2NkYzUxZTQ3YzliODdkOTQ0OTFmNTBhMzBi.webp)
A Suzuki nem egy finom frissítést, hanem egy drasztikus ráncfelvarrást hajtott végre kompakt crossoverén. Talán csak az volt a cél, hogy már ne nevezze senki az első Nissan Qashqai koppintásának a kocsit, és ezt maradéktalanul sikerült is teljesíteni.
Eddig kissé jellegtelen volt az SX4 S-Cross orra, mostantól viszont az új, 11 részre osztott, krómozott hűtőmaszk és a domborított motorháztető határozza meg a megjelenést a vadonatúj fényszórókkal. Utóbbiak a csúcsfelszereltségű változatban már teljesen LED-es technikájúak, ezzel a Vitara fényszóróját is lepipálják, amelyben csak a tompított fényt adják energiatakarékos diódák. A csúcsfelszereltséghez LED-es hátsó lámpa is jár az S-Crossban. Új 17 colos felniket is terveztek a kompakt SUV-nak, amelyek akár kéttónusúak is lehetnek.
A belső térben a Vitarából ismert 7 colos érintőképernyő és a kényelmesebb ülések megjelenése a legnagyobb változás, de a műszerfal anyagain is javítottak valamelyest. Szintén
a Vitarából származik a radaros fékasszisztens és a radaros tempomat,
utóbbi annyiban jobb a simánál, hogy tartja a – beállítható – távolságot a lassabb, elöl haladó autóktól. Elérhető lett a tolatókamera, a 3D-s navigáció, a mobiltelefon-tükrözés funkció, az első-hátsó parkolóradar is.
A kedvező fogyasztású, tartós motor hírében álló 1,6-os, 120 lóerős
benzines szívómotor kikerült a kínálatból,
helyette az új Balenóból ismert egyliteres, háromhengeres, illetve az új Vitarából ismert 1,4-es, négyhengeres Boosterjet turbómotorokat lehet választani 112, illetve 140 lóerővel, 170 és 220 Nm nyomatékkal. Nem nyúltak viszont a 120 lóerős, 320 Nm nyomatékú 1,6 literes turbódízelhez.
A négyféle üzemmódot kínáló automatikus All Grip összkerékhajtás csak a négyhengeresekhez érhető el. Minden motor hatfokozatú kézi váltót kap alapáron, felárért az 1,4-eshez hatfokozatú automata, az 1,6-os dízelhez pedig hatfokozatú dupla kuplungos automatát lehet majd rendelni.